Märkning av hästar

T

Tomaten

Vad finns det för metoder?Chip märkning vet jag ju men det kräver ju en apparat som läser chip, finns den ingen typ av märkning som trav hästar eller hundar i öronen till ridhästar? :idea: :confused:

Sv: Märkning av hästar

Vet inte om man gör det längre men i Italien tatuerade man fullbloden på insidan av överläppen.
Men annars går man över till chip även på hundar nu mera, mina veterinärer öronmärker inte hundar alls bara chipar. Det är samma scanner som man läser chipen med på hästar, hundar och katter.

Sv: Märkning av hästar

I Holland tatuerar man underläppen på shetländarna. Det är fyra (ganska stora) siffror som även finns med i passet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur