Marknadsrpis på mark?

Kickis

Trådstartare
Jag funderar på att köpa 1 ha mark av min granne. Har förvisso inte frågat dem än, men skulle vilja ta reda på vad marknadspriset för 1 ha är. Anntar att de är olika i olika delar av landet. Vart kan jag fråga? :confused:

Mellan 20 000 och 100 000 per hektar om det inte är tomtmark eller storstadsnära.

Men avstyckningen kostar ibland mer än marken :eek:

Jordbruksmark lämplig för produktion (tex vall) i Skaratrakten skulle jag tippa runt 70 000.

För ca två år sedan kostade det här 6 kr/kvm. Så 1 ha blir ju 60000 kr + 15000 kr i förättningskostnader. Och vi bor ju inte så långt ifrån varann...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 401
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 325
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar