jag har skrivit förr i hästvård då jag äger en ridtravare på 13 år valack som haft ett hårt liv innan och fick en knäledsinflammation 3 spruto han svarade bra på enligt fd ägaren.Jag masserar varje dag med starkt liniment då han halta lite grann innan.Jag har haft han i 1 år och när jag fick honom så red jag i skritt varje dag eftersom jag ej vill belasta benet så aldrig travat eller annat.Ägarenb säger att nu 8 mån senare då jag börjar rida igen haltar han knappt något vilket är märkligt och i hagen har jag sett honom galoppera fullt.
Men ändå säger folk att han skall avlivas då han har en skada som adlrig kanske blir bra.
Men vågar man ta en timme ute i skogen för det har vi aldrig gjort bara i paddocken.Då max 20 min per dag.jag vill inte avliva honom det går att rida utan problem,han haltar ej vid ridning bara i hagen har vi set ibland.
Vad tror ni
Men ändå säger folk att han skall avlivas då han har en skada som adlrig kanske blir bra.
Men vågar man ta en timme ute i skogen för det har vi aldrig gjort bara i paddocken.Då max 20 min per dag.jag vill inte avliva honom det går att rida utan problem,han haltar ej vid ridning bara i hagen har vi set ibland.
Vad tror ni