Märken på tävling

Sv: Märken på tävling

KL

Vilken drömtråd för många bukefalister :) Här får man ju gnälla och klaga precis hur mycket man vill på förbundet, man får en anledning till tala om vilken svindyr och lyxig utrustning man har till sin pärla som denne inte skulle kunna vara ridbar utan och man kan utan fara använda en underton som säger att alla som inte har benskydd och sadlar mm för många många tusen inte borde ha häst.:devil:

Nu kan ju de flesta lika gärna sluta tävla för alla vet ju att vinster och placeringar sitter i om du har jwhjälm, scapaschabrak, verdusskydd och pikeurbrallor :p

Detta är ironi för er som inte fattar det ;) (lika bra att vara tydligt när det gäller buke)

Nää.. det som jag blir ledsen över är att jag har sparat ihop mina små marginaler jag har över för att köpa nya snygga skydd till tävling. Haft dem 3 tävlingar och nu får jag inte använda dem. Så nu kommer jag få spara ihop ett bra tag till för att kunna köpa ett jag får använda när jag egentligen har mina ''drömskydd''.

För mig som lever på +-0kr i månaden och lever på vatten och bröd för att kunna ha min häst så är det inte så jävla roligt att måsta byta all utrustning som jag lyckats med överglädje kunna köpa för att få klä upp mig lite på tävling.
Då ska jag måsta rida med överlappade grejjer för att få använda dem.

Tycker du att det är så jävla roligt? Jag tycker faktiskt inte det. Jag sitter inte med en fet lön och kan köpa vad jag vill. Jag får önska mig bidrag vrenda jul och födelsedag för att kunna köpa de där ''onödiga'' prylarna men som jag tycker att jag vill ha för att de är snygga. Men nu måste jag byta bort allt när det knappt är använt.

Så håll din ironi om alla rika hästägare för dig själv. Jag tycker inte det är ett dugg kul. Mig drabbar det rätt hårt! :mad:

*kl*

Min spontana reaktion är att folk inte är riktigt kloka som hakar upp sig på en sån här grej. Stackare som måste köpa nya prylar, det brukar ju hästfolk i normala fall inte tycka om att göra :grin:

Att täcka för loggan iom tävling är väl inte så förbannat svårt?

De blir förbannat svårt om loggan sitter på sadeln:grin:.
Hjämen vet jag inte heller hur jag ska täcka men du har kanske någon bra ide;).
Alla är faktiskt inte hur täta som helst, jag har inte råd att byta ut allt jag behöver för att tävla..

Det är konstigt vad folk tar för givet att man har hur mycket pengar som helst bara för man har häst, Snarare är det väl att jag inte har några pengar alls just för att jag har häst. ;)

Gaffatejp finns i flera olika färger så det går att tejpa bort loggan när man tävlar och sen ta bort den =) Jag brukar ärligt talat titta på hästarna och inte på utrustningen när jag är på tävlingar.

kl

Tycker det är lite väl tajta marginaler, jag hatar allt vad blaffloggor heter men den här regeln innebär iaf att jag och hästen kommer behöva se ut som en tejprulle. Tävlar i distans så jag har den utrustning som passar hästen och mig så byter gör jag inte:(
Kommer inte kunna ha:
-Min hjälm, LAS Hitek med två loggor på...
-Förbygeln till hästen
-BoT fleecet, HW coolern, ylletäcket eller det vanliga Bucas regntäcket för att det är loggor på allihopa.
-Mina skor
-En av sadlarna(prestige som har stansad logga)
-Mina jackor som alla har nått litet märke nånstans som är för stort och då äger jag inte en enda kingsland...
-mina handskar
-måste nog mäta pulsmätarloggan...
-Coolback padden till den bomlösa sadeln
-Benskydden

Vi ser då ut så här på tävling:
distansritt-fjllnora-125_168636924.jpg

Någon som ens kan se nån logga? Silvertejpen lär ju synas mer...

dsc_0009_143456896.jpg

Förbygeln och coolbacken finns med på denna...

Så mina loggor kan man inte ens se men är förbjudna...

Senast ändrad:

*kl*
Undrar lite över det här att detta är en regel som gäller internationellt. Är verkligen "alla" ryttare sponsrade av GPA, CO, Roeckl osv? Finns väl knappt en elitryttare som inte har dessa grejor på sig.
Malin Baryard rider ju t ex med en CO-hjälm som borde ha en för stor logga enl dessa regler och hon är väl "bara" sponsrad av CO's svenska generalagent?

Nej det gäller från det du eller hästen lämnar bilen eller transporten, dvs hela tävlingsområdet, inga som helst märken på någonting som är större än angivna mått. Inte ens en ikea-påse får du ta ut i princip, för ikea-märket påhöpåsen är större än 1x3cm...

Schockemöhle får man inte ha nej, inte med loggan på sidan iaf, jag mailade förbundet och skcikade med en bild på ett sådant schabrak som exempel :(

Men det stämmer inte Rebecca. Läs tydligt vad reglerna säger. 3.3: täcken med logga/reklam INNE PÅ TÄVLINGSBANAN.

*kl*
Undrar lite över det här att detta är en regel som gäller internationellt. Är verkligen "alla" ryttare sponsrade av GPA, CO, Roeckl osv? Finns väl knappt en elitryttare som inte har dessa grejor på sig.
Malin Baryard rider ju t ex med en CO-hjälm som borde ha en för stor logga enl dessa regler och hon är väl "bara" sponsrad av CO's svenska generalagent?

Det är ju en direktöversättning av FEI´s regelverk. Man kan då kanske anta att regeln kommer att tillämpas på samma sätt. Alltså att logotyper som visserligen överstiger tillåtet mått men håller sig inom en diskret ram inte hamnar i blåsväder. Det är de gigantiska loggorna som dom vill åt.

Kan ju hoppas att det stämmer, då klarar sig de flesta - och viktigaste - av mina grejor.
Ska bli intressant att se vad förbundet svarar!

Det är faktiskt inte säkert att någonting alls händer, har ni tänkt på det? Jag upptäckte den regeln redan när den kom för två år sedan och sedan dess är det inte någon domare öht som har brytt sig.

Jag är glad att min kavaj klarar sig iaf, för den är för dyr för att byta ut. :D
Annars klarar jag mig ganska bra, trots att jag är hoppryttare.

KL

Så ledsamt. Jag har sparat och sparat för att ha råd att köpa utrustning som jag gillar och tycker är fin, märke eller ej. Ska jag nu förbjudas att använda mina grejer?! :grin:

det är just det jag funderar på också, om det gäller tävlingsbanan eller tävlingsområdet, men på en annan länk tror jag det stod tävlingsområdet på. citerar tidningen ridsport "Bestämmelserna gäller hela tävlingsområdet från och med 1 januari 2012"

vad gäller???

Men det stämmer inte Rebecca. Läs tydligt vad reglerna säger. 3.3: täcken med logga/reklam INNE PÅ TÄVLINGSBANAN.

Som jag förstår det (jag orkar inte leta upp texten i TR nu, men den finns där) så får man på tävlingsplatsen ha täcken med max en logga på 3 cm2.
Medans det inne på tävlingsbanan/prisutdelningen inte får vara reklam alls på eventuella täcken.

*kl*

kopieratur TR

2. Identifiering av ickesponsortillverkare
På tävlingsområdet och under prisutdelningar får namn eller logotyper som identifierar
tillverkaren av icke-sponsrade kläder, utrustning och/eller fordon endast förekomma
en gång per klädesplagg, utrustning och/eller fordon och endast på en area
som inte överstiger:

å täcke går under utrusning så inga loggar över 3cm2 får förekomma på tävlings området.

Liknande trådar

Tävling Hej! jag hittar inte så bra i TR. Det är så att min chef på jobbet sponsrar mig med tävlings schabrak och skydds väst om han får ha...
Svar
3
· Visningar
1 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka