Märka cykel

MissFideli

Trådstartare
Jag tänkte börja cykla igen, men efter en lite underlig händelse för några år sen som vissa kanske kommer ihåg, så vill jag ha cykeln märkt med mitt personnummer eller namn. Pratat med några, men dom vill ha kvitto förstås, vilket jag inte har kvar.
Kom med bra tips hur man kan märka sin cykel på en hållbart och bra sätt!!

Sv: Märka cykel

I kommunen där jag bodde tidigare kunde man låna hem märkpenna från polisen.

Stansa in det i ramen :)

Då vill det till en vinkelslip innan det försvinner, stansar är inte så dyrt att köpa och du kan göra jobbet själv.
Med stansarna kan du dessutom göra annat med, tex namnbrickor till nyckeln, jag brukar göra namnbrickor till hästens täcken som jag sätter fast i bogspännet.

Senast ändrad:

Köp ett set med stansar och en hammare.

stansar-fr-metall_24737672.jpg

Ta en stans, slå ett lagom hårt slag så får du första bokstaven och sen fortsätter du :)

Det är dessutom kul, så se till att ha ett gäng saker i metall som behöver märkas ;)

När jag fick en cykel i min ungdom så ristade pappa in mitt personnummer i ramen på den.
Efter ett antal år så blev den stulen en natt så då tänkte jag att jippi nu får jag köpa ny cykel men efter någon vecka ringde de från polisen och hade fått in cykeln. Kan tänka mig att mamma han tänka många tankar när de ringde från polisen och sökte mig innan de hade hunnit berätta ärendet.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 993
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 773
Senast: Rosett
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 812
Senast: Tiffany
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama