Marine Svarten

kanotexperten

Trådstartare
Har en 5 årig valack efter Marine Svarten, nån som vet nått om honom. Hur hans avkommer är i psyket, innom trav osv osv.
Vet att det beror på stoet också, men nedärver han nått speciellt???
 
Sv: Marine Svarten

Har haft att göra med 2 avkommor efter Marine Svarten. Båda är lika tröga att köra... speciellt på banan..
Dom har olika mammor så trögheten skyller jag på Marine Svarten. :angel: Dock kan/kunde båda springa huuuur fort som helst, men bara om dom själva ville. Och det är inte varje gång man startar kan jag säga.. :)

Men i övrigt är båda snälla, fina, kloka och intelligenta hästar. Finfina att rida på.


(skriver nutid/dåtid eftersom den ena inte är aktuell på travet längre...)
 
Sv: Marine Svarten

ok min valack är en ypperlig ridhäst, lugn och sävlig. Gillar att dra vagn, men då jag hanterat en del tränade travhästar, ser jag ingen likhet alls. Han pyltar på i sin trav, blir han omsprungen så gör det inget heller. Min är mer lik ior:rofl: Marine Svarten själv då? Var/är han en bra travare??
 
Sv: Marine Svarten

Min norska kallblods(trav)guru fnyser föraktfullt när Marine Svarten kommer på tal, "han lämnar avläggare". Och jag som var käär i hans underbara pappa, Alm Svarten - det var minsann ingen avläggare det...:love:

Marine Svarten var en måttlig unghäst, gjorde en ganska slät treårssäsong, gick ganska bra som 4-5 åring, och hade sina bästa säsonger som 6&7-åring. Totalt 183 st: 31-25-21, 1.569.221.- NOK, rekord 1.22,9a. Hans bästa avkommor är väl kanske Larisso och Aldermarin, och stoet Karmine.
 
Sv: Marine Svarten

hej min syster har en valack efter marine svarten som aldrig blev nåt på travbanan. Men han är en jättefin ridhäst.
Han är som du beskriver din lugn och sansad och hade lätt för att lära galopp i ridningen.
Hört att de är fina ridhästar med mjukt steg.

http://isa.zoomin.se/I76474W600H450V20060823T174219Z
 
Sv: Marine Svarten

Tack för alla svar, har en fundering till. Min häst är glosögd, hans 2 halvbröder (Samma mamma) är det inte. Hur ser Marine Svarten ut? Nån som vet? Nån som vet vart det finns nån bild på honom....
 
Sv: Marine Svarten

jo min ivar ä görgo i galopp och hopp, just nu leker vi å säkrar vi honom lite mer: Anne
 
Sv: Marine Svarten

Hej!

Det stod ett sto efter Marine Svarten i stallet för några år sedan. Hon var en mycket speciell dam! Helt underbar! Mycket vacker, lätt i typen och pigg.

Hon kunde sätta sig på rumpan i hagen och där satt hon, ibland upp till en timme. Fick hon se eller höra något vid sidan/bakom sig så satt hon kvar men liksom drog sig runt med frambenen. Svårt att förklara men tro mig - jag glömmer aldrig det stoet! Mer personlighet fick man leta efter!

Mvh / Fia
 
Sv: Marine Svarten

Hej!

Det stod ett sto efter Marine Svarten i stallet för några år sedan. Hon var en mycket speciell dam! Helt underbar! Mycket vacker, lätt i typen och pigg.

Hon kunde sätta sig på rumpan i hagen och där satt hon, ibland upp till en timme. Fick hon se eller höra något vid sidan/bakom sig så satt hon kvar men liksom drog sig runt med frambenen. Svårt att förklara men tro mig - jag glömmer aldrig det stoet! Mer personlighet fick man leta efter!

Mvh / Fia

Min Marre, brukar också sitta, inte så länge men han har då absolut inte bråttomt att kliva upp efter han legat eller rullat....:)
 
Sv: Marine Svarten

Hei,
Jeg eide en hest etter Marine Svarten og Sjur Tana, Marin Tana. Hun var IKKE sløv og langsom!! Tvert imot var hun det største lokomotivet jeg noensinne har eid =) Hun var veldig løpshest i hodet, og løp inn 57,000 NOK mellom 1998 or 2001 (hele hennes karriere). Ble solgt til oss som ridehest fordi hun hele tiden begynte å galloppere på banen og ble disket igjen og igjen.

Vi hadde henne som ridehest og hun hadde veldig koselig og fint temperament. Men som sagt var hun helt sprengt i hodet og skulle bare løpe, og hun hadde galler (problemer med oppsvulming av væske i kodeleddene). Hun knakk et ben ca 2005 og måtte avlives.

Men hun var en aldeles flotters hest!!
 
Sv: Marine Svarten

hej vi hade en avkomma efter Marine svarten. kul och få se flera avkommor efter honom. den hästen vi ägde hon var väldigt mysig och gillade köras med kärra.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 288
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 397
Senast: Grazing
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 092
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp