Märgben tillbaka i frysen?

S

soma

Valpen fick sitt första idag och har tuggat på det ca 10 min (har inte tittat upp en enda gång :d). Tänkte låta honom hålla på en stund till, men sedan ta bort det (vill ju kolla status på magen innan han får tugga mer). Jag pillade bort märgen med en sked, det gick lätt.

Min fråga är:

Hur gör ni med era märgben när ni har tagit dem ifrån hunden? Låter ni dem ligga i rumstemp, kylen eller tillbaka i frysen? Min första tanke var att lägga in i frysen igen för att det ska vara fräscht till nästa gång?

Sv: Märgben tillbaka i frysen?

Kylen brukar jag lägga in dem i om de fått ben sen tpå kvällen och jag måste ta bort dem!

Hundar är snuskiga djur, våra får sina ben ute på gräsmattan och där får de ligga tills de är rengnagda och slängs innan gräsklipparen kör över dem. :angel:

Jag hinner inte ta benen ifrån Zingo innan de är urätna och nu på sommaren går han ut på uteplatsen och gräver ner dem i rabatten. Sedan kommer han en vecka senare med ett ben som är i stark förruttnelse och lägger det på mattan och gnager för glatta livet. Det urätna benet är bara att kasta. Snacka om att det stinker om både ben och hund.
Men jag brukar förvara icke givna ben i frysen tills det är dags att ge ett nytt.

Har aldrig kommit så långt. De tar slut efter några timmar. Men jag brukar kasta dom när märgen är borta och de är rengnagna. Jättebra med dessa, de minskar tandstensbeläggningen, samt billigare alternativ till tandis på djursjukhuset. Min f.d gamla golden hade aldrig tandsten. Hon blev 10 år. Alla mina hundar har "gnasslat" på märgben.

våra hundar har kunnat ha benen i rumstemperatur tills dom är helt rengnagda, fast det brukar ju iofs gå rätt fort :D. Men det är inga problem alls!

Min hund gnager rent dem, sen kan hon ha kvar dem o gnaga på dem lång tid efter att det är rent också..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: inverterad
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 205
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 986
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025