MARDUK 681

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kentflikkan
  • Startdatum Startdatum
K

kentflikkan

har lånat ett holsteiner sto som är e: marduk 681
undrar om någon vet något om denna hästen eller nån sida där man kan läsa om honom !! skulle vara kul :) eller om någon vet ngn häst som är efter honom!

Min väninna har en en häst som är efter Marduk.

Vet ej så mkt om honom. Vet att han var stationerad på Flyinge ett tag men vet ej när.

Min väninnas häst heter Mr Cocktail och är en skimmelvallack på 9 år. :D

aha, okej :) vet du om han gillar att hoppa? och i så fall, är han bra på det? hehe :D

Vi hade ett sto e. Marduk på ridskolan som senare en vän till mig köpte. Den hade gått 1.20 hopning innan hon kom till ridskolan. Men de erfarenheter jag har av henne (som jag sett) är att hon var het som ett ***. Hon var dessutom lite falsk...kunde lika gärna nita som hoppa.

Marduk tävlades i hoppning. Jag såg honom starta en msv någon gång på 80-talet, så han kom åtminstone så högt :)

Hade ett sto med honom som morfar och försökte därför hitta lite information om honom. SVÅRT! Vet i alla fall att han har någon avkomma som tävlar dressyr på nationell nivå. Mamman till min har oxå tävlats mest i dressyr (vet inte hur högt, tappade kontakten när hon var 5-år) och känner ytterligare 1 avkomma som är mycket svårriden (alldeles för smart).
Har för mig att han stod på Bondarps stuteri (Irco Marco bor där) i norra Småland i början av 90-talet men mer vet jag inte.

Vet ju inte vad du vill veta eller redan vet om honom...

Skimmel, vhip, 165-22,5 cm. Premierad AB. Född 1975 hos Klaus Ramelow, Holstein, Tyskland. Uppväxt hos Hermann von Drathen. Imp. -84.

e. Midas H 4004 u. Delida H 4266 ue. Albaner 3759

Exteriört utlåtande: God resning men något grovt ansatt hals och något outvecklad manke, djup bål och långt kors. Harmoniskt benad, något parallellförskjuten fram. Ordinära rörelser. 78877=37

Gång 667 Hopp 9/8

Har själv 9 placeringar i MSV hoppning.

Marduk premierades -77 i Holstein och året därpå gjorde han bruksprov i Adelheidsdorf där han kom 2:a av deltagande holsteinare med högsta hoppbetyg.

Pappan Midas H har vunnit GP hoppning och modern MSV klass, hon lämnade även Massel som segrat i svår klass.

Marduk ägdes av Anita & Gert Monell i Aneby.

Dog -94 och hade då en stamboksförd dotter.

Sv: MARDUK 681

I stamboken från 1996 har han tre stamboksförda döttrar.

Det finns tyvärr ingenstans på nätet där du kan leta avkommor till honom, men fråga avelsföreningen om de kan hjälpa dig info@asvh.se

Jag kände ett sto e Marduk - Martell...Nikita hette hon. En kompis till mig hade henne på foder för 8 år sedan. Jättetrevlig häst vad gäller både gångarter och hoppkapacitet, men lite känslig att rida, gick lätt upp på bakbenen när det blev för mycket lixom. Själv satt jag på henne en sådan gång och hade väl lite taskig inställning då (är mer ödmjuk nu :angel: ). Resultatet blev en, i allra högsta grad frivillig avsittning och ett trasigt korsband på köpet (hon stod rätt upp och var på väg att vippa över så jag hoppade av i rena självbevarelsedriften...). Men som sagt - kanonhäst med förmåga till det mesta.

MVH
granger

Jag har också en häst efter honom :) Matrice 33 (SWB)
Finns det inga bilder på honom?
Skulle jätte gärna vilja se någon fin bild på honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit