Mardömmer ni som är gravida?

nevin

Trådstartare
Jag har nu väckt familjen några nätter i rad med mina drömmar, jag skriker, gråter och lever rövare..... Inatt drömde jag så illa att jag knappt vaknade fast sambon ruskade på mig, jag var tvungen att känna igenom lilleman ordentligt så han inte hade råkat ut för det jag drömt om och det tog nästan en timma innan jag kunde somna igen utan att gråta.....

Har ni också det så här? Jag drömde ganska illa när jag väntade lilleman, men det här är ju läskigt, jag vaknar inte ordetligt utan är i halvsovande tillstånd ganska länge efter att sambon ruskar på mig....

Sv: Mardömmer ni som är gravida?

Usch... mardrömmar är inget kul :crazy: Jag hade en hel del precis efter förlossningen.

Jag är alldeles i början på min graviditet och drömmer oxä massa mardrömmar, inte riktigt så illa som dina utan jag vaknar av mig själv men de är inte ett dugg kul. Är alldeles rädd när jag ska somna om igen....

Undrans tro varför man drömmer mardrömmar?

Hur långt gången är du?

Jo jag minns fortfarande vilka hemska drömmar jag hade, både som gravid och när barnen var små:(

Det låter nästan som om du har drabbats av en släng av nattskräck eftersom du är så svår väckt, är du väldigt trött och utmattad?
Det brukar göra att man inte kan vakna riktigt, precis som om man hade fått sömnmedel eller blivit sövd.

Försök om du kan att gå och lägga dej en stund på dagen så att du inte är så uttröttad (om det kan bero på det)

18 veckor nu tror jag vi var på, så det är ju mer än hälften kvar... om det ska vara så här vill jag gå i ide ett tag :crazy:

Jag är alltid väldigt trött, jag lägger mig nio varje kväll (undantagsvis igår då vi kom i säng 11) och nu när jag är ledig sover jag ca 2 timmar varje dag när lilleman sover middag. När jag jobbar sover jag en halvtimma på eftermiddagen när jag kommer hem. Så jag vet inte riktigt vad det här kan bero på, jag sover så otroligt mycket nu..... Jobbigt är det hur som haver, inatt var värst hitills som sagt och det tog så lång tid innan jag var på rätt sida igen.

Håller med dig, man är ju väldigt trött när man ska upp på morgonen med.

Ja, usch, jag är som ett lik hela tiden. Vete fåglarna hur det ska gå att jobba ända till i höst om jag ska fortsätta så här...?

Samma här, väldigt väldigt lätt irriterad oxå kan jag meddela :devil: omgivningen vet inte om att ja e gravid så dom börjar nog undra va sjutton de e för fel på mig :D

Ja, man blir ju som ett monster när man inte får sova, ovanpå allt annat som komemr av att man är gravid:devil:

Jag har inte haft mardrömmar, dock otroligt intensiva drömmar i perioder. Det jag kände då var att jag var otroligt trött, men kände inte att det var så konstigt, även om jag sov tio timmar hade jag så gott som alla de tio timmarna drömt intensivt, klart jag var trött när jag vaknade! Hjärnan får ju aldrig vila när man är igång konstant, i vaket tillstånd som i sovande tillstånd. Ingenting dokumnterat utan det var min egen känsla av förklaring på tröttheten. De perioder när jag drömde mindre var jag mycket piggare.

Nu i värmen är jag sinnessjukt trött igen, orkar knappt gå till affären fram och tillbaka. Kan värmen också bidra till drömmarna kanske?

Ja, usch, jag är som ett lik hela tiden. Vete fåglarna hur det ska gå att jobba ända till i höst om jag ska fortsätta så här...?

Men om inte jag minns fel så hade du det jättejobbigt med äldste sonen hela förra året? Och man blir ju ofta lite uppochner känslomässigt när man är gravid, med hormonomställningar och så.

Jag tycker inte alls att det låter konstigt att du är trött och drömmer mardrömmar. Dessutom ger ju sömnen ingen äkta vila om man drömmer hemska saker hela tiden. Jag har haft en period av hemska mardömmar i mitt liv (var dock inte gravid, men jag vet känslan av mardrömmar natt efter natt) och då var jag mer sliten när jag vaknade på morgonen än när jag gick och la mig på kvällen.

Finns det något sätt som du skulle kunna få lite vila på? Semester, sjukskrivning på halvtid, resa bort, utflykt, vad som helst som är vila för dig?

kl

Jag drömmer väldigt intensivt och ganska konstiga drömmar nuförtiden. Innan jag blev gravid kunde jag sällan komma ihåg vad jag hade drömt, men nu är det som om jag lever ett helt liv på nätterna!

Jag har knarkat flera nätter i rad (på många olika sätt), blivit lämnad och bedragen av min man, min svärmor har fått hjärtflimmer osv osv.
Det är väldigt konstigt eftersom allt det jag drömmer om är så långt ifrån den verklighet jag lever i. Jag har aldrig knarkat, jag är supertrygg med min man och min svärmor är kärnfrisk. Skumt.

//Julia

Ja, det där att sömnen störs är ju helt klart, jag vet ju redan när jag lägger mig att drömmarna kommer så jag är ju spänd då.... gör ju inte saken bättre precis. Men jag hoppas det ger sig snart, för annars går jag nog sönder av trötthet.

jo, förra året var ett helvete, så det kanske egentligen inte är konstigt. Det som jag tycker är lustigt är att det dyker upp nu, jag har ändå mått väldigt bra nu i vår och fram tills för en vecka sedan. Har haft det ganska lungt p´å alla fronter sas, och kännt att jag äntligen kommit i balans. Men det kanske skulle vara bra att tagga ner lite till kanske.... Får se hur det utvecklar sig innan jag beslutar hur det får bli.

Ja, visst blir det verkligt det man drömmer, jag brukar drömma mycket men inte så här tydligt och "på riktigt"....

Det som jag tycker är lustigt är att det dyker upp nu, jag har ändå mått väldigt bra nu i vår och fram tills för en vecka sedan. Har haft det ganska lungt p´å alla fronter sas

Min gissning: för att problemen gällde ditt barn. Du satte dig själv åt sidan. Och betalar för det nu. Det är ju rena skiten, för då måste du först klara av barnkrisen och sen dig själv. Men det verkar vara så (hängivna) föräldrar funkar.

Det kanske är så, jag har ju faktiskt inte tänkt mycket på mig själv under hösten och vintern. Eller inte alls. Det borde jag veta eftersom det har hänt mig en gång tidigare, men man blir väl lite hemmablind, det är lättare att se andras problem och varför de uppkommer och hur man kan lösa dem:angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 939
Senast: EmmaW
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
28 493
Senast: Keb71
·
Småbarn Japp, nu är jag här igen. Sonen (14 mån snart) sover kanske aningens bättre, men jag har börjat ge upp hoppet om att få sova hela nätter...
2
Svar
23
· Visningar
3 970
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄