Maratonvagnar

M

miramiiss

För ett drygt år sedan körde jag in min D-ponny och nu har jag en gammal, ganska tung maratonvagn med påläggsbroms. Nu är jag på jakt efter en lite bättre maratonvagn, eftersom jag funderar på att börja tävla lite lättare klasser i maraton. Jag hittade dessa två vagnar på ebay.

http://cgi.ebay.de/Marathonwagen_W0...ryZ85181QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Marathonwagen_W0...ryZ85181QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Vad tycker ni om dem? De är ju av äldre modell, men hur stor betydelse har det? - Priset blir ju ganska mycket humanare för en nybörjare som jag...Men vad blir skillnanden med små resp. stora bakhjul?

Sv: Maratonvagnar

Dom var fina båda två, men det ser väldigt konstigt ut med större bakhjul... Helst ska man ha större framhjul och mindre bakhjul eftersom vagnen då lättare tar sig över ojämnheter samt att det blir en lägre tyngdpunkt bak så groomen kan jobba mer effektivt.

Det ser ut som att det är en parvagn då det är dubbla svänglar

Dom var fina båda två, men det ser väldigt konstigt ut med större bakhjul... Helst ska man ha större framhjul och mindre bakhjul eftersom vagnen då lättare tar sig över ojämnheter samt att det blir en lägre tyngdpunkt bak så groomen kan jobba mer effektivt.

aha, då förstår jag. Det kanske därför den här typen ofta är så mycket billigare än alla andra. :smirk:

Liknande trådar

Körning Kör just nu mitt shettispar med en sk träningsvagn med enbart broms fram och bak, men nu när två vagnar börjar bli aktuellt så kommer ju...
Svar
0
· Visningar
998
Senast: Opra
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Hoppning Jag har en dotter på 12 år som börjar bli lite intresserad av att ge sig ut att börja tävla "på riktigt". Eller inte lite, väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 929
Senast: Mimsan_
·
Körning Jag behöver hjälp. Köpte en shetlandsponny i julklapp till mig och sonen. Ett jättefint sto som är både riden och körd. Nu vill jag...
2
Svar
26
· Visningar
5 697
Senast: Maléne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025