Maratonvagn??

a_c72

Trådstartare
Ni som är lyckliga ägare till en sån.

VART har ni köpt den? Är den godkänd för tävling i lätt klass och finns det möjlighet att köpa till hjul så den godkänns för svårare klasser också?

Det mest posetiva med vagnen? OM du hade möjlighet att ändra på något med vagnen VAD skulle det då vara

I ärlighetens namn börjar jag fundera på om högre makter försöker tala om för mig att jag INTE ska ha en maratonvagn.
Först har jag velat hit och dit OM jag skulle köpa en då jag har en hel del krascher bakom mig.

Första försöket slutade med att den leverantören är borttagen från återförsäljaren TOTALT pga brutna löften och dålig stil helt enkelt.. Mitt andra försök TRODDE jag skulle gå vägen.. Skickade iväg en förfrågan/ beställning och fick posetivt bemötande OCH en offert skulle komma inom en vecka..
Nu har den veckan gått. I mailen låg ett svar där de bad 1000 gånger om ursäkt men de kommer inte att bygga någon vagn åt mig. Återigen pga leveransproblem.. De kommer att lägga ner byggandet av 4-hjuliga vagnar under minst ett år..

:confused: :confused: :confused:
Anna-Carin

Sv: Maratonvagn??

Nej vad tråkigt att det strulat så för dig!
Vissa lägen har ju allt bara en förmåga att krångla och krångla hur man än försöker.

Hoppas verkligen att du inte ger upp utan får dig din vagn till slut, för jag tror nog inte krånglet har med dina tidigare krascher att göra ;)

Åk till Villvattnet och ladda självförtroendet några snäpp till istället :banana:
Det tror jag är en himla viktig del, märkt på mig själv hur mycket skrangligare allt blivit när det hänt mindre kul saker, då tar det ju ett tag innan man litar på sig själv igen och sånt påverkas ju många hästar av en hel (har ett sto en riktig märr/kärrning som inte påverkas av mina eventuella skrangligheter :D )

Jag köpte ju en begagnad Troed Hansson förra sommaren, väl använd men bra ändå.
Finns säkert massor som skulle kunnat vara bättre, men jag för mig duger den gott och jag älskar att köra med den :love:
Smidig men stabil.
Nu har jag ju inte hunnit testa den så mycket som jag tänkt mig, men jag planerar att leva ett tag till och likaså hoppas jag att min körhäst behagar göra med, så vi tar igen det framöver. ;)

Till Villvattnet SKA jag! Å Rolf har lovat att låna mig vagn på lägret.

När jag pratade med honom sist så TRODDE jag att jag skulle ha en egen till tävlingarna men nu så vet jag inte. Begagnat är INTE ett alternativ för mig pga mitt bagage. Är väldigt nojjig med säkerheten så..

Tränar för övrigt för Rolf på torsdag kväll nästa gång sen 9 maj och
sista träningen som vi har innan lägret blir 29 maj. Sen kommer vi att ta hjälp av en dressyrryttare på klubben och traggla lite dressyrkörning med fram till lägret.

I veckan har jag roat mig med att titta på videosnuttar från Villvattnet förra året och jämfört både mig själv och Pelle med förra träningen för Rolf..
:rofl: :rofl: :rofl: Fyllekörning? vingel hit och dit och en osäkerhet från min sida som gjorde att Pelle inte riktigt visste vart han skulle heller. Dessutom inser jag ju NU hur mycket vi har gått framåt på den tiden som gått. Numera håller Pelle traven UTAN problem i svängarna och fyllekörningen är mycket mera sällsynt! Tempot är högre och i ärlighetens namn det ända som var bättre då
var hullet på hästen.
MEN det håller vi på att ändra på nu. Nyraspade tänder och en nyfunnen aptit hos pållen på knappa 2 veckor i kombination med mustang helfoder, active mineraler, multivitaminer och foderjäst samt torsklevertran. Mineraler som han spottat UT hela vintern.. mustangs pelleterade föll tydligen herrn i smaken då jag kan ge honom de som godis och han står och slickar sig om munnen efteråt

Anna-Carin

När jag pratade med honom sist så TRODDE jag att jag skulle ha en egen till tävlingarna men nu så vet jag inte. Begagnat är INTE ett alternativ för mig pga mitt bagage. Är väldigt nojjig med säkerheten så..

Köpte oxå en Troed vagn begagnad. Väldigt nöjd med den! :banana:
Du har inte funderat på att kolla med honom om han kan bygga en lite efter dina önskemål?

TYVÄRR så har jag inte ekonomin att lägga över 50 000 kr på en vagn..

Annars så VET jag hur bekväm de vagnarna är. Jag körde ju Eva Lindströms vagn tillverkad av honom i Villvattnet..
De är den vagnen som Jag och Pelle har på min användarbild

Anna-Carin

Nä de e ju de att dom e så "dyra"!!!

Men det går ju att hitta en beg. bra TH vagn till ett hyffsat pris... Tror inte att man behöver vara orolig för hållbarheten där inte!:D
Man kan ju alltid be honom kolla igenom en ev. beg. vagn så att du säkert vet att allt är OK!

Usch vad tråkigt! Hoppas du hittar nåt bra till sist.

Våran kommer från Tidaholmsvagnar, den är godkänd för all slags tävling. Det positiva med den är väl att det är bra kvalitet på den, den är skön att köra, stabil, lättrullad. Det negativa är att bromsarna låter, men det är inte vagnens fel utan den som inte sett efter dom ordentligt :angel:

:D :angel: :angel: :banana: :banana: :bump: :bump:

Jag får en maratonvagn snart! Den levereras söndag v20 eller måndag v 21
Väntar bara liiite tills dess
Anna-Carin

OHHH! Så spännande!:bump: :banana: :bump:
Vad blir det för någon???

Vi har nog oxå nästan bestämt oss för ny maratonvagn! Isf blir det en X-treme från Tidaholmsvagnagar, den är godkänd för all slags tävling och är otroligt lätt och smidig, snabbsvängd, suverän fjädring, SNYGG och mycket mer :) Vi får ge 52 000:- för den.

Har dock inte bestämt variant än, vad tycker ni? Vad passar bäst till en fjording?

207.xtrem.standard.jpg.jpg

maratonvagn.207.X-treme.rod.06.jpg

207.xtrem.medmitt.baksate.jpg.jpg

207.xtrem.plywoodinlagg.jpg.jpg

Senast ändrad:

Jag skulle nog valt den sista jag.
Fjordingar är ju lite "matta" i färgen så lite färgklick på vagnen utan att vara för mycket.

Anna-Carin

Ja kanske, det är många som röstar på svart, men modellen längst ner har ju trädetaljer och det vet jag inte om jag tycker är så snyggt... Sen är det ju lite tråkigt med svart, men det är ju kanske inget man tröttnar på i längden :)

Just NU befinner sig min maratonvagn i LYCKSELE..

I morgon mitt på dagen nån gång så landar den hos mig

Anna-Carin

Vad väger en sådan där ny från Tidaholm?
/Moa

Jag vet inte alls vad vagnarna väger

MIN vagn kommer från Drive Out

Anna-Carin

Vet faktiskt inte, men den är godkänd att tävla med, ska meddela vad den väger och hur bred den är om vi bestämmer oss :)

Okej, ja de ser ju ut att vara ganska "nätta" och smidiga, inte så mycket trä... :) Kul med ny snygg vagn! Jag är själv överlycklig över min maratonvagn.. Alltid lika kul :D

Liknande trådar

Körning Jag ska sälja min klumpiga maratonvagn och köpa en som är bättre lämpad för tävling. Jag tävlar inte än men hoppas kunna komma igång med...
Svar
7
· Visningar
3 029
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka