Maratonvagn!?

R

RebeckaKihlberg

Finns de maratonvagnar till enbet i stl. shetland eller är dom som finns på ex Tidaholm för par/fyrspann?

Sv: Maratonvagn!?

Nu är jag ute på okända marker,
men jag har för mig att någon här på Buke la in en länk för kanske ett halvår sen (minns inte riktigt) till någon Engelsk sida med många härliga vagnar anpassade till små hästar.
Tyvärr minns jag inte ens vem det var :crazy:
Men det jag minns var att det fanns,
så leta lite här på körning längre bakåt :angel:

Helt onödigt och puckat inlägg kanske.

Att de finns små vagnar..de var jag, frågan är om det finns maratonvagnar (modell dom som finns till enbet-storhäst) i shetlands stl.

Jo jag förstod det. :smirk:
Det var några som i alla fall "såg ut som" maratonvazgnar som visades på den sidan.
Hur passa balanserade dessa var vet jag ju inte,
men såg ut som förkrympta maraatonvagnar iaf.

Svårt att tro att det skulle gå att bygga tillräckligt lätta maratonvagnar som även är hållbara för tävling.
Provade att köra en aluminium vagn på den tiden jag tävlade med ponny par. Den höll inte ens en tävling!
/M

Equus Cross-Shettis! :)
Fast den är väl framtagen för par men även lämpad för enbet shettis!
Sida
Bild
Bild
1260Equss-Cross-Shettis.jpg

Har för mig att den väger 95 kg och har spårvidd 125 samt kostar runt 24 000 kr ...
Equus-Driving

Har för mig att jag en gång på en sida sett en mindre maratonvagn som vägde 80 kg för shettis, men jag har inte hittat den sidan/vagen på bra länge :(
Men den kanske inte höll eller nått så dom slutade sälja den :confused:

Finns väl utländska vagnar men då är det väl svårt att köpa/frakta hem?
Beror väl på hur berest man är/vill bli samt ekonomin :p

/L

Senast ändrad:

Coooooool sits! :) Ser bekväm ut, nästan som att det blir ett vakuum när man sitter i den. Då sitter man ju säkert iallafall :D

Hejsan svejsan! Den maratonvagnen från equus driving väger ca 125-130kg, jag har en sådan fast jag kör par med den, har provat lite enbet på volten och då har min dragit vagnen utan problem, han är
1m "hög" ;) men som parvagn är den super iallafall, har bara haft den i 2 månader och är supernöjd :banana:

:bump: :bump:
Gammal tråd jag vet :p
Men jag har hittat en till sida (tysk?) och där står det vikt, en mataton vagn väger bara 75 kg!!
Länk :)
Men jag tror spårvidden är 80 cm, det är väl för litet för tävling eller?
Mataron rockard
Rockard för par
Startsidan :D
Men att hitta nån i Sverige som tar hem oxå :angel:
Fina små vagnar annars likaså här (har länkat till denna sida förut)

Senast ändrad:

Kontakta Torpängan (står under vagnar i Hästnet). De har en spårvidd 127, vikt 110 kg. Den är ny.

Jag har varit i kontakt med dom och väntar på offert

Vagnen jag tipsade om står i Mellansverige här hos mig = för stor för mina minisar.Kan köra enbet + parstång med den. Det är en jättefin vagn. Riktig fjädring,hydraliska bromsar bak mm. Synd att den blev för stor för mig.

Är den inte i tyngsta laget att köra enbet med shettis?!...eller?
Så den säljs "begagnad"? vad är ifs priset?

Den är helt oprovad och den rullar mycket lättare än min Roslagsrockard = 55 kg. För att få tävla MÅSTE vagnen väga 90 kg minst.
Priset får Du höra med Torpängan om,då det är deras vagn.
Fö får man inte tävla enbet maraton med shettis.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?