Sv: Mantorp

Fortfarande inget regn - suck.
Så det blir nog till att fylla vattenhindret.
Bara 203 anmälda, men vi kommer att köra tävlingen i alla fall. :angel:
Vi är minsann inte som dom där gnälliga skåningarna som ställer in för minsta lilla.
I morgon tänker jag åka och göra terrängen lite snällare, eftersom jag hört att vi får gäster från slättlandet i söder.

Fylla vattenhindret? Nae, det tycker jag nog allt att du kan skippa... :angel:

Vi laddar för fullt, köttbullen är på "träningsläger" på Runsten i dag & i morgon. Och då hoppas jag verkligen att Johan sätter fart på matte i sadeln så den stora bruna hoppar ner i vattnet. :devil:

Fylla vattenhindret? Nae, det tycker jag nog allt att du kan skippa... :angel:

Vi laddar för fullt, köttbullen är på "träningsläger" på Runsten i dag & i morgon. Och då hoppas jag verkligen att Johan sätter fart på matte i sadeln så den stora bruna hoppar ner i vattnet. :devil:

Vilket vatten :angel:

*KL*

Nu när det bara är en vecka kvar och Zebbe fortfarande är frisk tror jag att jag vågar säga att jag ska rida debutant i Mantorp. Första starten sedan deras vårtävling förra året. Fixade hoppkvalen 31/7 i Eksjö 4 fel i 1,0m och 2/8 nolla i 1,0m i Holaveden.
:banana::banana::banana:

Ps. Är jag som kommer visa banan:P Ds.

Även den gamle kommer att visa en del banor :cool:
Fast när på lördagen det blir vet jag inte än.
Kommer att lägga banvisningarna för dom flesta minst 2 timmar efter sista dressyrstart i klassen.
Tror ni det är en bra :idea:

Läste på en annan tråd att det blir så förskräckligt dyrt med bajamajor på en tävling över två dagar.:confused:
Har en lösning på problemet:
Toa med myntinkast!!!
Klubben får in mer pengar och det blir mindre att tömma, eftersom bara dom riktigt nödiga kan tänka sig att betala :devil:

Vi är laddade, och jag ska med till Mantorp om jag så ska gå dit. Har inte kunnat åka med de sista åren, men nu jäklar! :)

Quigley - åh vad kul, då får man se den fina fuxen. :love:

Läste på en annan tråd att det blir så förskräckligt dyrt med bajamajor på en tävling över två dagar.:confused:
Har en lösning på problemet:
Toa med myntinkast!!!
Klubben får in mer pengar och det blir mindre att tömma, eftersom bara dom riktigt nödiga kan tänka sig att betala :devil:

:rofl::rofl::bow::bow:

Nu har preliminära startlistor till dressyren kommit.
Så nu kan ni oja er över när ni startar :devil:

Skalade av några cm i nedre vattnet, så nu är det 3 cm djupt.
Nu finns tider för banvisningarna på lördag på nätet. Dom flesta bör kunna gå efter dressyr o hoppning.

Vi är laddade, och jag ska med till Mantorp om jag så ska gå dit. Har inte kunnat åka med de sista åren, men nu jäklar! :)

Quigley - åh vad kul, då får man se den fina fuxen. :love:

NU VILL VI ATT DU "BARA" HÅLLER ÖGONEN PÅ DEN LILLA BÄSTA GRÅ SOM DEBUTERAR 80!!!!:eek::eek:

Vi har inte fått en droppe regn på oss i Mantorp, även om det regnade en hel del igår kväll - men då stod köttbullen i en skön box & käkade, och vi satt inne & blev serverade god mat. Ingen nöd på oss alltså. Kan också bero på att vi hade packat hela bilen full med gummistövlar, regnkläder & regntäcke...de är oanvända.

*kl*

Vi sitter i bilen hem, och för en gångs skull är vi JÄTTEGLADA!! :bump: :banana: :bump:
Köttbullen har haft en skadedrabbad sommar med kolik & Ulltunavistelse, och sen boxvila efter intrampad sidokappa i hoven. Men nu jäklar är han på G! De inledde med skaplig dressyr, lite ostadigt, man ser att han har tappat muskler & styrka...och FETT! Jag som är den förste att anklaga honom för att vara fet tyckte t o m han såg lite lätt ut. :eek: 57,8 straff blev det iaf, vilket inte undertecknad var särskilt nöjd med. Köttbullens pilot bekymrade sig dock inte nämnvärt. :angel: Hoppningen var felfri, och vi konstaterade att han numera lyfter på benen även om matte rider som en kratta. ;) En niondeplats & sista placering efter första dagen.

Så dags för terrängen i dag, och ungefär samma bansträckning som han gått de sista åren. Inte så oroliga för hindren, han har hoppat samma vattenhinder tidigare etc. Men tiden är alltid ett problem i Mantorp, & köttbullens matte gillar att cantra omkring lite lugnt & dra på sig måånga tidsfel. :angel: Men nu var det slut på det! Efter att ha tjatat hål i huvudet på henne innan start (antagligen slutade hon lyssna innan jag ens börjat...) så satte hon fart på köttbullen som inte bangar för att springa fort när tillfälle ges. Och sen flög de över alla hinder av bara farten, och i mål 7 sek över tiden. Jisses vad glada vi var! Rann genom vattnet som ingenting...tänk, han KANSKE har blivit vuxen nu? Återstår att se i Botkyrka om 3 veckor...

En femte plats blev det till slut, efter att ingen klarat tiden. Så idag är han dyyyyr... :love:

Ok, jag kan inte köpa iaf...!:D Men supergrattis! :bump: Megakul att han äntligen fick till det...håller tummarna för er i Botkyrka med men i på ryttis får han gärna stanna nån liten gång ute i terrängen....:angel::devil:

Men nu väntar jag med spänning på Berta-Lottas 56 olika bortförklaringar till 21 straff i hoppningen o 60 i terrängen....:D:devil::D

KL

Nu sitter jag här. Nöjd glad och trött. Har putsat allt läder som användes i helgen, tvättat alla skydd, mockat släpet och Zebbe har varit ute en stund. Men tillbaks till tävlingen.

Inledde med att vara på tygeln på framridningen till dressyren, det är inte alltid säkert att polle förstår vitsen med det. Fortsatte att vara det inne på banan med lite missar här och var. Inte alltför kritisk domare 60,8 straff, helt ok.

Hoppningen har jag lite svårt att ställa om till. Red lite slappt och förmycket dressyr på framhoppningen men ändå ok. Inne på banan jätte fin stack lite på väg mot ettan men annars lättreglerad hela rundan. Noll fel. Låg 26 efter första dagen.

Sen terrängen. Började framridningen helt ok. Nosen i vädret men lite små tabbar får man ta såhär första starten på över ett år. Sen kom dock problemet. Få hästen till startboxen. Nej matte det tycker jag är onödigt, när man kan skena på framridningen. Lyckades tillslut övertala honom om att jag bestämmer och vi ska gå in i boxen, från fel håll men in iaf. Sen terrängen det var 2 minuter och 43 sekunder lycka för både mig och Zebbe! Finns massor med detaljer som måste vara fixade till vi går upp till lätt och *-igt men det tar vi sen. Nu var det viktiga att vi genomförde det utan hinderfel inom tiden. Fast jag var snabbast i klassen 14 sekunder under optimaltiden.

Slutade 14e 2 utanför placering. Men jag avancerade 12 placeringar idag.

*KL*

Även jag har tillbringat dagen i Mantorp och sett en del dålig ridning, men också sådant som gör en :love::love::love:!

Jag har bilder på nästan alla ekipage, så det är fritt att lägga in önskningar. :D

Åh, har du någon på nummer 223 i 100-klassen?

Quigley - jag såg er på framridningen till terrängen, han såg glad ut. Och sen såg jag er på rakan efter mål, då såg han ännu gladare ut. ;) Det är en fantastiskt vacker häst du har. :love:

Och så har jag pratat med OldQ idag, i Mariettes mobil. *kategorin onödigt vetande* :p

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: Emiro
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
466
Senast: sthu
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka