L

lawya

vet någon om lätt-banan för d-ponny innehåller mycket smalhinder och kombinationer?

Sv: mantorp

Inte så mycket, fast det vet väl redan (om du fått mina pm)
Häromdagen föll jag i nedre vattenhindret, hjullastaren välte.
Så nu vet jag oxå att vatten inte är så mjukt att landa i.:angel:
I dag blev jag äntligen klar med renoveringen av upphoppet ur övre vattnet. Precis när jag packat ihop verktygen, bestämde han däruppe sig för att fylla det.

När man har sån tur att man har banbyggaren här, får man passa på att fråga hur vattenhindret i 100-klass ser ut? :angel:

Till båda som undrar:
Första vattnet ( det nedre )
En smal ravin som leder till ett snällt nedhopp, sen vad upp.
Andra vattenhindret ( uppe på ängen )
Ett stigsprång därefter ett par språng sedan vad i och upphopp ur vattnet.
Jag är ganska nöjd själv med renoveringen av upphoppet.
Snällt betyder att det inte är nåt tjafs om farlig ridning när man ska droppa ner i vattnet.:angel:

Snällt betyder att det inte är nåt tjafs om farlig ridning när man ska droppa ner i vattnet.:angel:

:rofl::rofl::rofl:

Jag är så himla trött på att se stackars orutinerade hinderdomare bli vildsint påhejade av ÖD vid genomgång att döma farlig ridning vid minsta lilla titt av hästarna. Så stor eloge till alla banbyggare som "bygger bort" farlig ridning vid vatten!:bow:

På terrängbanan är det helt Ok, den tål mycket mer vatten.
Hoppbanan verkade Ok i går (onsdag).
Dressyrbanorna vet jag inget om.
Det dom var oroliga för var parkeringen på lördag.
Tydligen tycker dom att den har torkat upp tillräckligt.

Ser på hemsidan att det blivit små förändringar i starttiderna för dressyren.
Banskisserna för terrängen har kommit nu.

Ser på hemsidan att det blivit små förändringar i starttiderna för dressyren.
Banskisserna för terrängen har kommit nu.

Ja, jag har kollat tiderna! Men känns ändå väldigt ok för min del...:D

Ska nu genast springa och glo på banskisserna!:banana:

Sen förstår du ju att denna gången kommer du inte undan att glatt heja på mig....inte smyga runt i buskarna och vara anonym som i Boxholm!:devil:

Sen förstår du ju att denna gången kommer du inte undan att glatt heja på mig....inte smyga runt i buskarna och vara anonym som i Boxholm!:devil:

OldQ anonym :eek:

Nu avslöjar du att din ålder tagit ut sin rätt ;) du måste ha syn som en mullvad

OldQ anonym :eek:

Nu avslöjar du att din ålder tagit ut sin rätt ;) du måste ha syn som en mullvad

Nej, det var STORA buskar i Boxholm och dessutom stod han tydligen o häckade mitt inne skogen när jag kom dundrande...däremellan gav han sig inte till känna så än så länge är synen i behåll!:D

OK, då förstår jag ;)

Men OldQ brukar man annars kunna urskilja även i täta buskage då han ofta bär dräkt á la Vägverket

Jaha men nu var presentationen över...tack för guidningen runt banan!:D

Ytterligare en FT är till ända...börjar kännas som om säsongen är slut innan vi hann börja....men men det kommer alltid ett nytt år!

Lille Grå gick bra i dressyren men fick bara 66% så han var väl inte tillräckligt spänd och sprättig denna gång....ett pet i hoppningen men hoppade jättebra, inte tittig eller nåt.

(Men kära arrangörer....nog för att vi inte är så knussliga med hoppbanor men att hoppa i knähögt gräs på en åker tar ändå priset. Hett tips, KLIPP gräset nästa gång.....:cool:)

Terrängen kändes väldigt överkomlig när vi gick banan men när resultaten började radda upp sig och det blev manfall både här och var så undrade jag lite...Grå gick iaf ur startfållan galant och sprang som ett skållat troll på dessa stigar hit och dit. Hoppade diket ute på fältet jättefint, häckarna stod sen lite mörkt men det fixade han, iväg igen i 190 knyck och i fin fart mot grav med räcke bakom. På vägen ned ser jag att om jag håller farten och hoppar så kommer jag snart vara ikapp den framför mig och folk springer på stigen så jag fick hojta lite...men vi dundrar på och är på väg att hoppa av (tror jag iaf) när Grå sätter alla 4 i och tvärnitar...snacka om att jag blev förvånad?:eek: Han har hoppat denna typ av hinder utan fel sen han var 4 så jag har ingen aning om vad som hände. Kanske det var fel färg på blommorna som var planterade i det lilla diket?? (de var röda inte rosa...)

Ett stopp till och sen hoppade han på 3:e försöket som om han aldrig tänkt stanna....resterande del av banan gick som tåget men gissa om jag var sur...

Uppfostringsanstalt väntar och denna typ av hinder ska hoppas x-antal ggr innan nästa start.:mad:

Jag vet vad du menar, inte kul när de har hoppat hinder efter hinder de senaste åren och sen helt plötsligt börjar fjanta på den typen. Så har "vår" köttbulle gjort i ett år nu, men ÄNTLIGEN gick han på det gamla härliga sättet i Mantorp! :bump: Han hoppade vatten som femåring (är 7 nu), men sedan förra hösten har han krånglat på just vatten. Men efter en rejäl vattenträning (djupt & skitigt var det!) på Ryttis i förra veckan verkar det iaf gå åt rätt håll! För nu kom äntligen den efterlängtade nollan på hinder igen! :bow:

Så till själva tävlingen i helgen. Under hela året har han gått på 52-57 straff i dressyren (i 100-klass), haft max ett ner i hoppningen & sen haft massa krångel i terrängen. På nästan alla tävlingar har han legat på placering efter dressyr & hoppning, för att sen åka neråt i prislistan. I Mantorp gjorde han enligt ryttaren en normal dressyr med en miss i förvända galoppen, men inga andra stora missar. 69 straff blev resultatet! :eek: Jahapp, inte mycket att göra, en nolla i hoppningen känns bra för där börjar han bli stabil nu. Och sen då nolla på hinder men med ganska lång tid. Surt att man inte får ihop alla grenarna på samma tävling, men så funkar ju den här sporten... :cool: JAG som står bredvid & gapar i vanliga fall är iaf väldigt glad för nollan! :D

Jag undrar jag om det inte var lite bra att dressyren sket sig för henne för då hade hon inget att rida för sas utan kunde koncentrera sig på att rida istället. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 13-åriga Agnes Wallberg tävlar tillsammans med sin ponny Aramis i ridsportsgrenen fälttävlan. Under helgen var de nere i Skövde och...
Svar
0
· Visningar
105
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ikväll invigs ponny-EM i fälttävlan i Tyskland. Lily Herrmann och Derryhill High Silver Tempo, som gör sitt andra EM ihop, representerar...
Svar
0
· Visningar
124
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flera timmar per dag sju dagar i veckan i stallet och på hästryggen. Nu börjar det ge resultat för Selma Lundberg. 15-åringen från...
Svar
0
· Visningar
101
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18