Sv: Mantorp

Vår bana var jättestor sa taxen iaf, alla hinder var minst 1,40. :crazy: Torrgraven som var näst sista hade ett enormt osynligt hinder som bara taxen såg. :crazy:

Vad synd, du som låg så bra till..

Men vad tyckte du om terränbanan annars? Svårighetsgrad? Jag har ju inte ridit 100-klass på ett tag, var den lätt, svår, normal?

Jag tycker denna är rätt bra, den ställer en del frågor som det finns alternativ på. Att naturen ser ut som den gör är ju en svårighet i sig och själv föredrar jag öppnare banor men jag tycker ändå att de uttnyttjar den rätt bra.
Jag vet att det finns svårare banor men själv har jag bara träffat på enklare.

*kl*

PF: jag ska bara få in bilderna på datorn så skickar jag dom till dig sen (eftersom jag fortfarande inte vet hur man lägger upp bilder här.. :o )

Vore kanon om du skickade de bilderna som jag tog med er kamera också när du får tid, ingen brådska. :)

Själv tycker ju jag då, som inte har gått en lättklass-bana på typ 3-4 år, att den kändes rätt tuff. Men som Lena sa så spelar nog naturen där stor roll, det var rejäla backar och kringel-krokigt nästan hela tiden.
Men kul att säsongen ÄNTLIGEN är igång. :D

Självklart ska jag skicka dem :) men det blir nog i kväll, måste förminska dem lite och ska sticka till skolan strax :)

Min pålla tyckte också det var bäst att hoppa lite extra på diket
mantorp2.jpg

mantorp1.jpg

Hindermässigt tyckte jag att den var enkel. Jag saknade hinderkomplex (näraliggande hinder eller kombination) på någon rolig linje. Vattnet var a,b,c rakt ner och rakt upp. De små husen stod också väldigt snällt och fint.
Men helt klart är den backiga slingriga terrängen en försvårande faktor. Min stackars pålla fick snällt finna sig i att skritta (eller hasa, gruset hade blivit ganska djupt då jag gick ut som nästan siste man) försiktigt ner för de brantaste backarna. Det var ju överdrivet försiktigt ridit av mig.

Grattis till er allihop som genomförde tävlingen! ett speciellt grattis till PF för den fina placeringen!:bump:

Vi andra får vänta till helgens bravader men vill gärna se fler bilder på er så länge!

Nej, jag har inte ens bilder på Lena, bara PF. Jag skriver om henne, så det var därför hon fastnade i min kamera. ;) Och hade inte kamera-batteriet tagit slut så hade nog Lena fastnat också.

Tyvärr såg vi ju inte ens dig eftersom jag hade nån fånig idé om att Taxen behövde kläs på och så. :o ;)

Det svåraste med Mantorp är ju just tiden.
PF, tror jag såg dig i terrängen, guuud vilken galopp din häst har. Såg skitfin ut!!!!
Ponnyn stack nerför uthoppet och klarade med nöd och näppe spetsen....

Förresten såg det ut som de hade byggt många nya fina hinder, kul!!!

delvis knapplån

Nu har jag sett resultaten! Grattis Emma och PF till de fina placeringarna!

Och tidsfaktorn gav utslag i resultatlistan i min klass (lätt), av de 27 som kom runt var det 3 som klarade optimaltiden.

I väntan på att det ska bli helg och dags att ge sig ut i spåret igen kan jag tråka er med ytterligare bilder. Det var SÅ roligt och efterlängtat att tävla i helgen :bump:

mantorp14.jpg

mantorp11.jpg

mantorp4.jpg

mantorp7.jpg

delvis knapplån

Nu har jag sett resultaten! Grattis Emma och PF till de fina placeringarna!

Och tidsfaktorn gav utslag i resultatlistan i min klass (lätt), av de 27 som kom runt var det 3 som klarade optimaltiden.

I väntan på att det ska bli helg och dags att ge sig ut i spåret igen kan jag tråka er med ytterligare bilder. Det var SÅ roligt och efterlängtat att tävla i helgen :bump:

mantorp14.jpg

mantorp11.jpg

mantorp4.jpg

mantorp7.jpg

Looking good, Hunter! Vad är det för stam på din pålla och hur gammal är hon?:banana:

Här kommer några bilder till:
inridning
mantorp2.jpg

tur att domaren sitter rakt framför, annars hade den halten inte varit en 8a :D
mantorp3.jpg

före start
mantorp4.jpg

låda, bild i fel ögonblick
mantorp5.jpg

Usch vad trist det ser ut :angel: Grattis till placeringen !! Det är ju underbart att börja säsongen på det viset :)

och efter att ha sett LenaH trilla av i vattnet är jag inte så förvånad över att hon missade spetsen :devil:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka