Sv: Mantorp

Lena har fixat lyxboende till både häst, ryttare & groom. :D

(annars hade jag aldrig följt med..) :angel: ;)

Jo, dels bor vi ju norr om stan och dels så ska vi ju bo i Linköping. Taxen vill inte stå i en trailer hela dan. ;)

Kommer med en liten sammanfattning av helgen åxå :)

Kom till mantorp med en mkt laddad häst, kunde knappt rida till framridningen för det var massor av jätteläskiga saker på vägen dit, var på väg ut i en åker ett flertal gånger när vi mötte bilar osv. hopplösa häst...
Samma katastrof på framridningen, han slängde sig för precis allt man kan tänka sig, och jag fick köra huvudet-mellan-frambenen-taktiken (så gott det gick) för att öht kunna rida i nårorlunda rätt riktning och inte fullständigt skrämma slag på alla i min omgivning :crazy:
kändes inte bra, men jag har ingen bättre lösning på problemet...

Men sen gick vi in på banan, och då var hästen plötsligt fin, lite laddad precis vid domaren bara - och vi skrapade ihop 71%, 42,9 straff, hade riktigt bra känsla bitvis :), några små missar bara.
mantorp1.jpg

Hoppningen kändes verkligen super, var felfri åxå :)
Låg 4a efter hopp och dressyr.

I terrängen hade jag åxå jättebra känsla!
Var lite modig ;) för en gångs skull och testade att rida på pelham istf för gags och det funkade bra :bump:
Fick ett jättesprång på graven m vägg precis före vattnet och lite krokig väg :angel: till a-hindret på vattnet (rev ner flaggan åxå) men det var det enda som inte kändes perfekt :)
Red in på några sekunder över tiden, men behöll ändå min fjärdeplats :banana:
Åh vad nöjd jag är!

Senast ändrad:

ja det var det. och iom att det var första starten för året var det väl ingen som debuterade 1* heller (hoppas man iaf...)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar