Sv: Mantorp

Jag är nöjd med helgen. Startade den enstjärniga klassen. 52,9 straff i dresyeren vilket var förbättrning för mig sen förra säsongen, får hoppas att det fortsätter åt det hållet:) 8 fel i banhoppningen vilket kunde varit mycket bättre. Nollade terrängen på hinder men med några tidsfel. Banan var rolig men hindrena var lite "fjompiga", troll och lullull på varje hinder kändes det som. Tycker personligen att det ska se lite mer regält ut. Men det var en bra bana att göra årsdebut på.

http://s121.photobucket.com/albums/o205/Sofiis/?action=view&current=DSC_0108.jpg

Moralkärring :devil: :p ;)

Va kul! Grattis!
Härlig start på säsongen. Vilka blir nästa?
Inga fler bilder?

vadå? :angel:

Tack :bow: ja det känns verkligen roligt, är så glad att han känns så mogen och klar på hinder i terrängen :love:
Gärds blir nästa, 2* blir det då :) Ska leka dressyrtant till dess :D
Inga vidare bra bilder möjligtvis ngn mer dressyrbild bara, men aicha fick nog några bra får väl se om hon tittar in här

Har inte din mor lärt sig kameran ännu? :angel:
Minns min mamma för något år sedan när hon trodde att kameran inte fungerade och sket i att fotografera (kameran var på "visa bilder" -läget :crazy: ;) ) Jösses.

Vi var och tittade på hästgård idag! :bump:
Mamma var riktigt förtjust, jag vet inte riktigt. Det är något som säger "njäää". Eller min fantasi har skenat iväg och jag har fått för mig att ägaren är en alldeles för snäll och liskig våldtäktsgubbe :o :o (han ska flytta till ett hus i närheten).

Har inte din mor lärt sig kameran ännu? :angel:
Minns min mamma för något år sedan när hon trodde att kameran inte fungerade och sket i att fotografera (kameran var på "visa bilder" -läget :crazy: ;) ) Jösses.

Vi var och tittade på hästgård idag! :bump:
Mamma var riktigt förtjust, jag vet inte riktigt. Det är något som säger "njäää". Eller min fantasi har skenat iväg och jag har fått för mig att ägaren är en alldeles för snäll och liskig våldtäktsgubbe :o :o (han ska flytta till ett hus i närheten).

Hmm ja det har blivit bättre iaf. Men att den kan ta serier glömde hon, och batteriet började bli trött åxå så det hade nog inte spelat ngn roll...

Spännande fantasier du har :D

Vi var inte bara på väg ut i åkern, min häst var helt övertänd, flippade stegrade kastade sig åt sidan ut i åkern och for iväg i höga bocksprång. Min man som hamnat lite efter såg oss komma i galopp tillbaka mot honom, han är inte så hästvan tänker "ska hon rida fram på åkern nu"

Framridningen fortsatte i samma stil med kast åt sidan och mycket frustande och pustande... Vi kom i allafall igenom dressyrprogrammet med mig kvar på ryggen även fast jag före tävlingen kände att vi skulle kunna rida ihop lite fler procent än 60 men kan man inte skritta eller stå stilla och dessutom vara livrädd för domarebåset så blir det för många missar..

I hoppningen och terrängen var hästen superfin på hinder jag hade dock fått för mig att nedförsbackarna i Mantorp var mer eller mindre livsfarliga så att det var bäst att skritta försikigt ner... för samtliga..banan i Mantorp är ganska kuperad:o gissa om jag drog på mig tidsfel :rofl:
Men alla hinder kändes lätta och låga och att stoppa eller bryta ut verkar inte finnas i den hästens värld :banana:

Humlan i papperspåsen studsade förbi spetsen nedanför backen. Klart ding-dong idag och får mig att fundera på om han ska få bli hopphäst på heltid. :D

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka