Sv: Mantorp

:bow: tack alla

Japp, jag lyckades vara plac igen :D trots att jag även denna gången lyckades klanta till hoppningen rejält.(tur att man hade bra dressyr iaf :D) Men det man förlorar på gungorna får man ju ta igen på karusellerna, så jag red på i terrängen, tänkte inte ge bort något pga tidsfel inte och han hoppade kanon så vi lyckades avancera ett par tre pinnhål så det blev en sjundeplats till slut :)
Nu ska vi ut på lite hopptävlingar hemma och testa alla bett som finns för att hitta något som är lagom...

*kl*

vad tyckte ni som red om terrängbanorna?

måste säga att jag tyckte att den enstjärniga var lite väl enkel, både ganska enkla hinder och lätt att hålla tiden. spec vattenhindret hade bytt karaktär totalt sen förra våren, nu var kulvertarna breda och väldigt låga, gissningsvis inte mer än 80 cm höga.
iofs trevligt med bra bansträckning, men då kan man ju ha lite klurigare hinder för att få mer utslag. tror att det var 2 el 3 bara som hade hinderfel öht och det känns ju lite lite.

men banan var annars väldigt fin med snygga rejäla hinder. skijump blev min favorit, det kändes verkligen som om man flög :love:

Själv är jag väldigt nöjd med min häst. Jag tyckte att han gjorde ett av de bästa dressyrprogrammen han gjort och han fick de högsta straff han någonsin fått, 69.3... Jag är i alla fall väldigt nöjd med honom, det var många konstiga komentarer i protokollet. Vi hade 5or på travinslag i skritten precis som vi hade i resten av hela pogrammet där han gjorde allt rätt :confused: Längst ner stod det, mycket trevlig häst, dock rak.
I hoppningen var han väldigt fin, felfri. I terrängen gick han som tåget, tyvärr hade han någon typ av backflash innan och var hyperstressad. Jag höll på att inte komma upp på honom och när jag väl kom upp så höll han på att skicka av mig lika fort igen :cool: Efter 1 minut var han hellöddrig av svett och då var det 30 min kvar till start :crazy: Väl ute var han lite stark de första 2 hindren och lite vinglig på vattnet men hoppade alla smalhinder perfekt (trots en matte som har smalhinderfobi).
Var ca 30 sek över tiden men ville/kunde inte rida fortare eftersom han var ganska het. Fick i alla fall en bra rytm och många riktigt bra språng :bump:

såg själv banorna när jag följde med och tittade, och kände att det var nog inte så svåra hinder, och jag hörde att maxtiden brukar vara svår att hålla, men tydligen var den inte det iår....

nä dom hade ändrat bansträckningen väldigt mycket, banan gick nu ute på ett fält i början med några väldigt låga häckar som hinder 2 och 3 och jättelånga galoppsträckor där, och även inne i skogen var det mindre svängigt än det har varit förut.

Jo precis, jag såg hindrena på fältet, och så gravfältet, och lite i skogen. Och eftersom man hört att det ska vara så svårt att hålla tiden, så blev jag lite förvånad..

Vilken klass startade du?

PrinceFair skrev:
*kl*

vad tyckte ni som red om terrängbanorna?

måste säga att jag tyckte att den enstjärniga var lite väl enkel, både ganska enkla hinder och lätt att hålla tiden. spec vattenhindret hade bytt karaktär totalt sen förra våren, nu var kulvertarna breda och väldigt låga, gissningsvis inte mer än 80 cm höga.
iofs trevligt med bra bansträckning, men då kan man ju ha lite klurigare hinder för att få mer utslag. tror att det var 2 el 3 bara som hade hinderfel öht och det känns ju lite lite.

men banan var annars väldigt fin med snygga rejäla hinder. skijump blev min favorit, det kändes verkligen som om man flög :love:
Det jag såg av den enstjärniga var jag inte heller så impad av, däremot tyckte jag den lätta klassen var ganska så tillspetsad men den gav mindre utslag än jag trott på förhand. Jämför jag dock med de två lätta Sune har gått tidigare (Ryttis och Stångberga) så var detta betydligt svårare.

LenaH skrev:
Jag misstänkte att det var du men jag fick aldrig tummen ur och sa något. :o

Ha ha :rofl: jag hade inte en aning men jag tror inte heller att jag fattat att du skulle dit :confused:

Visst var det du som var kvar i stallet när jag gnällde över att jag tappat mina skor men hittade dom under förarsätet :o

LenaH skrev:
Det jag såg av den enstjärniga var jag inte heller så impad av, däremot tyckte jag den lätta klassen var ganska så tillspetsad men den gav mindre utslag än jag trott på förhand. .

Jag håller helt med dig! Jag trodde det skulle bli större utslag i terrängen, tydligen var det många som hade ridit alternativen. Jag red rakt på allt men hade ändå så dålig tid fast jag tyckte att det gick såå fort. Hm, undrar om det ät ett ålderstecken?

Nelle skrev:
Ha ha :rofl: jag hade inte en aning men jag tror inte heller att jag fattat att du skulle dit :confused:

Visst var det du som var kvar i stallet när jag gnällde över att jag tappat mina skor men hittade dom under förarsätet :o
Jo det var jag som upplyste om att ingen av oss lider av skofetischism. ;)

Nelle skrev:
Jag håller helt med dig! Jag trodde det skulle bli större utslag i terrängen, tydligen var det många som hade ridit alternativen. Jag red rakt på allt men hade ändå så dålig tid fast jag tyckte att det gick såå fort. Hm, undrar om det ät ett ålderstecken?
Jag red alternativet på första smalhindret, han kan langa ut högerbogen ibland så jag ville inte ta några risker och red på 4 min blankt. Jag tyckte också det gick fort men det var nog alldeles lagom. :o

Har du ingen bild så man kan se om man kände igen dig :p

Nä, min kamrat J hade kamera med sig men tyckte hon var för långt ifrån. Så här såg vi dock ut i höstas:

upp.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 309
Senast: Lady_S
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I stället för föreläsningar på förmiddagen och söka jobb och kolla information och kurser hemma, på em... så sitter jag nu i...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka