Sv: Mantorp

okej hoppas han blir bra sen! eller att ni hittar vad det är...

fio skrev:
Mja fast då är ju ekipagen mer rutinerade än vad dom är från lätt till medelsvår.

Sedan är det ju över lag betydligt fler som tar steget upp till medelsvår från lätt klass än vad det är upp till svår klass.

Men debutanten skulle kanske oxå bli svårare så att lätt klass kunde bli mer förberedande för * klass och så skulle dom införa en inför -debutantklass oxå som dom har i England pre- novice. Hinderhöjden behöver ju inte sänkas men den kan ju se ut som den gör idag.
Pre-novice i England är inte lättare än en svensk debutant, däremot ganska jämförbar. Novice är som lätt klass ungefär och sen kommer intermediate och advanced. De har alltså färre klasser än vi.

PrinceFair skrev:
Vilka härifrån får vi se där? ;) Själv kommer jag att rida den enstjärniga :)

Jag var där och red 100-klassen :D (och jag såg dig på framridningen till dressyren, fin pålle :love: och grattis till placeringen :) fick inte heller tummen ur och hälsade :angel: )

Tyckte 100-banan var trevlig, gick den * och konstaterade att jag hade vågat rida den också, fast var ju lite sent att byta klass då ;)
Men vi nollade och var så stolt över att jag vågade, så nu blir det debut i * :bump:

och jag såg dig :D men jag vågade inte störa dej mitt i framridningen ;) hade dessutom fullt upp med en häst som skulle vara väldigt rädd för alla transporter som åkte förbi på vägen...

vad kul att det gick bra, ser fram emot att få träffa er på fler tävlingar :bump:

PrinceFair skrev:
och jag såg dig :D men jag vågade inte störa dej mitt i framridningen ;) hade dessutom fullt upp med en häst som skulle vara väldigt rädd för alla transporter som åkte förbi på vägen...

vad kul att det gick bra, ser fram emot att få träffa er på fler tävlingar :bump:

såg du min nya, snygga kavaj??? :D :angel:

Nelle skrev:
Och jag HÖRDE dig gå över mållinjen :angel: :rofl:
Kul att det gick bra!

OMG :o Hördes jag???? Eller tja, min tränare sa åt mig att komunicera mer med hästen under ritten så jag hördes nog hela vägen :D

Och japp, en ljusblå kavaj för att inte blandas ihop med någon annan (tänkte va orginell och så kom det en ponnyryttare på en liten ponny med en likadan :smirk: )

Nelle skrev:
Skämtar du :rofl: INGEN missade din målgång ;)

Hrm.. mjo.. :smirk: exakt hur lät jag? Jag minns att jag "pratade" med honom hela banan typ "duuktig pojk", "kom igen nu då killen" och sånt...
Men jag slog iaf inte hon som skrek "jag kan", "jag kan" innan varje hinder, och hon kunde ju också, hon nollade så den ska jag köra i trollhättan :rofl:

"JAG KAN", "JAG KAN" :banana:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 309
Senast: Lady_S
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I stället för föreläsningar på förmiddagen och söka jobb och kolla information och kurser hemma, på em... så sitter jag nu i...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka