Sv: Mantorp

LenaH skrev:
Det jag såg av den enstjärniga var jag inte heller så impad av, däremot tyckte jag den lätta klassen var ganska så tillspetsad men den gav mindre utslag än jag trott på förhand. Jämför jag dock med de två lätta Sune har gått tidigare (Ryttis och Stångberga) så var detta betydligt svårare.

när man gick den enstjärniga såg den iaf lite klurig ut, bla 3 smalhinder i början av banan, men när man red hade man ju oceaner av tid och plats att svänga på överallt, och gott om galoppsträckor var det åxå.

och då var den lätta nu inget mot den de hade förra våren :crazy: fast den gav å andra sidan lite väl mkt utslag, tror att en tredjedel av alla startande var uteslutna, och de allra flesta på vattnet

Tydligen hade TD varit rätt tuff nu för att inte riskera att samma scenario skulle upprepas. Lätt klass måste vara bland det svåraste att bygga, å ena sidan ska det förbereda inför * men å andra sidan vill man inte skrämma de som tar steget upp ur debutantklass.
Ibland saknar man gamla 110-klassen.

Jag tycker att svårigheterna klasserna emellen ibland kan bli för stora. Det är lätt att skrämma bort ryttare. Tyvärr.

hmm såg du ut så i helgen också? Tror inte jag såg dig då.. eller det kanske jag gjorde, kommer inte ihåg :p

LenaH skrev:
Tydligen hade TD varit rätt tuff nu för att inte riskera att samma scenario skulle upprepas. Lätt klass måste vara bland det svåraste att bygga, å ena sidan ska det förbereda inför * men å andra sidan vill man inte skrämma de som tar steget upp ur debutantklass.
Ibland saknar man gamla 110-klassen.

Japp det fanns ju en anledning till att dom förr i tiden delade Msv i 2 delar , en Msv B och en Msv A nu är vi tillbaka lite där igen verkar det som, antingen för lätt eller för svårt.

Och senare då 110 klass och *

Skall bli intressant att se vad som kommer härnäst * B och * A kanske :angel:

Haha okej, tror nog vi var iväg och hämtade ponnyn under 1 metern,,,

Hehe, min kompis häst HOPPADE ut från dressyrbanan... :angel:

fio skrev:
Japp det fanns ju en anledning till att dom förr i tiden delade Msv i 2 delar , en Msv B och en Msv A nu är vi tillbaka lite där igen verkar det som, antingen för lätt eller för svårt.

Och senare då 110 klass och *

Skall bli intressant att se vad som kommer härnäst * B och * A kanske :angel:
Fast msv är ju fortfarande delad i två delar - * och **.
Fast allt är ju bättre än när det bara fanns deb, lätt, msv och svår.

LenaH skrev:
Fast msv är ju fortfarande delad i två delar - * och **.
Fast allt är ju bättre än när det bara fanns deb, lätt, msv och svår.

Jo men Msv B och Msv A var ju enklare än * respektive ** som dom ser ut idag, dom allra flesta Msv A blev ju * banor det första året tills dom byggt på svårigheter och längt bansträckningen.

fio skrev:
Jo men Msv B och Msv A var ju enklare än * respektive ** som dom ser ut idag, dom allra flesta Msv A blev ju * banor det första året tills dom byggt på svårigheter och längt bansträckningen.
Jamen det förändrar ju ingenting, då var väl steget upp till svår klass större då? Summan av kardemumman är väl kanske att det skulle behövas fler trappsteg på vägen upp, både för ryttarna och ev även för arrangörerna för att lättare hitta rätt i svårighetsgradsdjungeln.

LenaH skrev:
Jamen det förändrar ju ingenting, då var väl steget upp till svår klass större då? Summan av kardemumman är väl kanske att det skulle behövas fler trappsteg på vägen upp, både för ryttarna och ev även för arrangörerna för att lättare hitta rätt i svårighetsgradsdjungeln.

Mja fast då är ju ekipagen mer rutinerade än vad dom är från lätt till medelsvår.

Sedan är det ju över lag betydligt fler som tar steget upp till medelsvår från lätt klass än vad det är upp till svår klass.

Men debutanten skulle kanske oxå bli svårare så att lätt klass kunde bli mer förberedande för * klass och så skulle dom införa en inför -debutantklass oxå som dom har i England pre- novice. Hinderhöjden behöver ju inte sänkas men den kan ju se ut som den gör idag.

KL

Slänger mig in här med ett STORT GRATTIS till alla som gjort fina rundor i mantorp, udden och kinda!
Jag är fruktansvärt avis och längtar tills hästen är igång och vi kan ta oss ut i terrängen igen!

Nja, han är fortfarande halt (lite mer till och med). Men vi ska in igen på tisdag, så får vi se.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 309
Senast: Lady_S
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
489
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I stället för föreläsningar på förmiddagen och söka jobb och kolla information och kurser hemma, på em... så sitter jag nu i...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka