Mantorp...

Sv: Mantorp...

quigley skrev:
Men då kan jag säga att båda vattenhindren i våras (* och lätt) var 10 cm LÄGRE än klassen ska vara. Vad är problemet :confused:

Problemet är att så många ska inte vägra ut sig på samma hinder. Då är antingen alla andra hinder för lätta eller hindret för svårt.

Javisst, bygg gärna så man är tvungen att prova rida raka vägen, men ett alternativ borde då finnas så det finns en väg ut.

30 starter, drygt hälften kom i mål, 6 st utan stopp i CNC*.

lundsbo skrev:
Problemet är att så många ska inte vägra ut sig på samma hinder. Då är antingen alla andra hinder för lätta eller hindret för svårt.

Javisst, bygg gärna så man är tvungen att prova rida raka vägen, men ett alternativ borde då finnas så det finns en väg ut.

30 starter, drygt hälften kom i mål, 6 st utan stopp i CNC*.
Visst var det för svårt för de som startade (klassen i stort) men, att skylla på att hindret var stort funkar inte...

Men hinder behöver ju inte vara stora för att vara svåra. Jag fattar det som att dom tycker att hindret var för svårt tekniskt(alltså inte för högt för klassen).

Hannes Melin och Helia vann den * idag i mantorp!!grattis

Den Lätta klassens banhoppning hade inte många nollor.... ;)

quigley skrev:
Visst var det för svårt för de som startade (klassen i stort) men, att skylla på att hindret var stort funkar inte...

Undrar då varför de ändrade så kulvertarna var betydligt lägre idag samt att det fanns alternativ??

quigley skrev:
Det kommer vara ett helt annat vatten denna gången.

Det var inget helt annat vatten :confused:
Bara lägre kulvertar och sedan fanns det alternativ på dom.
Kanske stod kulverten innan vattnet lite längre från vattnet.
I övrigt var det samma vinkel och samma vatten.

lundsbo skrev:
Det var inget helt annat vatten :confused:
Bara lägre kulvertar och sedan fanns det alternativ på dom.
Kanske stod kulverten innan vattnet lite längre från vattnet.
I övrigt var det samma vinkel och samma vatten.

Kulvertarna stod i annan vinkel, och var dessutom bredare, så de hade varit lättare även om de varit lika höga som de i våras. Även avståndet emällan var längre nu....

quigley skrev:
Kulvertarna stod i annan vinkel, och var dessutom bredare, så de hade varit lättare även om de varit lika höga som de i våras. Även avståndet emällan var längre nu....

Jovisst, det var ju så jag menade.
Men i ett av dina först inlägg skrev du "ett helt annat vatten" och så var det inte. Nu var väl svårighetsgraden helt ok för klassen!

Liknande trådar

Tävling https://www.horseandhound.co.uk/news/dutch-federation-bandages-ban-849179 Bra, dåligt? Något som Sverige ska ta efter?
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under Kristi Himmelfärds-helgen arrangerar Mantorp Hästsportförening en tävling för ungdomsryttare med samma upplägg som ett mästerskap...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka