Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Du som är man, varför tror du nån annan vill höra forsandet? Varför tvättar du inte händerna?
Vad är det för svar du hoppas på? I kraft av min kromosomuppsättning vill jag göra min existens hörd för att locka honor? Pisslukt är naturligt, tvållukt är onaturligt? :grin:

Jag sitter ner och kissar nio gånger av tio, och det enda forsande som hörs är spolningen och vattnet i handfatet. Och, rätt ofta, skvättljudet från handspritflaskan.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Just det där med toaletthyfsen borde alla veta från början. Det är inget man ska behöva lära sin man hur han ska göra.
Det ska hans föräldrar ha gjort när han var liten.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Om mannen behöver toaletthyfs på en toalett som är ens egen så ser jag inte det som något dumt. Speciellt inte om det är jag som städar den. Jag ska inte behöva ta andras piss bara för mannen inte tänker sig för och respekterar mig.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Jag är helt fascinerad. Försöker föreställa mig ett sätt som skulle göra det möjligt för mig att kissa under ringen - men det enda jag kan komma på är att jag skulle få slita loss ringen och torka mig med den.
Stöter du verkligen på det ofta?

Om en kvinna är mycket kissnödig, så att det är tryck i strålen, stänker det i 360 grader när den slår i porslinet. En del av det som stänker uppåt träffar ringen på undersidan, och är det tillräckligt mycket rinner en del på ringens undersida över till porslinets utsida.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Jag är helt fascinerad. Försöker föreställa mig ett sätt som skulle göra det möjligt för mig att kissa under ringen - men det enda jag kan komma på är att jag skulle få slita loss ringen och torka mig med den.
Stöter du verkligen på det ofta?

Fast har man urinröret vinklat framåt så att kisset träffar porslinet framtill i toaletten så skvätter det upp under ringen. Alla ser ju olika ut anatomiskt och det kan bli så då.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Om mannen behöver toaletthyfs på en toalett som är ens egen så ser jag inte det som något dumt. Speciellt inte om det är jag som städar den. Jag ska inte behöva ta andras piss bara för mannen inte tänker sig för och respekterar mig.

Tjaaa, jag tänker att man hjälps åt att städa, och jag har aldrig upplevt att våran toalett ser ut på ett sätt som skulle kräva uppstyrning av någon, så jag resonerar väl lite annorlunda redan där, liksom. Skulle jag haft ensamt ansvar för toalett-städningen hade vi haft problem redan där, inte haft problem enbart för att det hade varit smutsigt i så fall. Typ.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Nej jag tycker inte man är en sämre människa för att man har dörren öppen och kan vara på toa samtidigt som resten av familjen. I den här familjen samlas vi vid handfatet när vi borstar tänderna även om det sitter någon och pinkar.... :D Med tre ungar skulle jag ju ALDRIG komma till på morgonen liksom! :cautious: Värst är det när man stiger upp på morgonen för då är det kö till toan och alla fräser " Men skyyyyyyyyyyyyynda dig nu!!!!!" :D
Tidigare hade jag en granne, vars hus hade tre toaletter som inte räckte till på långa vägar på morgonen. Hans fru och fyra tonårsdöttrars ständiga hemlighusockupation tvingade honom att gå ut i buskarna utanför huset för hans morgonkiss.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

kl
Min karl både sitter ner, använder papper och tvättar händerna. Han städar också på toan.

Annat var det med exet; varken han eller kompisarna hans satt ner och det var bara jag som städade. Fy tusan vad jag tycker det är äckligt!
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Har jobbat som städare på camping, aldrig sett det rinna kiss utanför toaletten förutom då det är helt ner pissat på toaringen också( hände oftare än vad man kan tro).

Lite lustigt också så var de 2 toaletterna som var närmast ingången alltid nerkissade med urin både på golv och både på och under ringen. De var aldrig spolade på morgonen heller... undrar lite hur folks egna toaletter ser ut om de lämnar offentliga toaletter så :/.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Om en kvinna är mycket kissnödig, så att det är tryck i strålen, stänker det i 360 grader när den slår i porslinet. En del av det som stänker uppåt träffar ringen på undersidan, och är det tillräckligt mycket rinner en del på ringens undersida över till porslinets utsida.

Jag kan delvis köpa det. Om hon sitter mycket långt fram kan det kanske skvätta till insidan ringen. Dock tvivlar jag väldigt starkt på att det särskilt ofta skulle leda till att urinet också rann på utsidan. Ser du det ofta?

Fast har man urinröret vinklat framåt så att kisset träffar porslinet framtill i toaletten så skvätter det upp under ringen. Alla ser ju olika ut anatomiskt och det kan bli så då.

Det skulle nog kräva att urinröret inte bara är vinklat framåt utan också uppåt. Om man som sagt inte sitter ovanligt långt fram.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Tjaaa, jag tänker att man hjälps åt att städa, och jag har aldrig upplevt att våran toalett ser ut på ett sätt som skulle kräva uppstyrning av någon, så jag resonerar väl lite annorlunda redan där, liksom. Skulle jag haft ensamt ansvar för toalett-städningen hade vi haft problem redan där, inte haft problem enbart för att det hade varit smutsigt i så fall. Typ.

Hur var det nu, alla förhållande är perfekta? Man kanske dessutom delat upp sysslorna så att det trots allt är rättvis uppdelning. Jag städar hellre toan än sköter och viker den sablars tvätten ;)
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Nej Jeffrey. Det är pojkar som inte lärt sig att sittkissa ordentligt som kissar under ringen. Har en sådan liten slarver i hushållet, man måste som "liten" hålla ner snoppen något på morgonen...
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Det där ser jag ofta på toaletterna för flickorna på jobbet. De för pojkar har kiss på ringen och på golvet.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Nej Jeffrey. Det är pojkar som inte lärt sig att sittkissa ordentligt som kissar under ringen. Har en sådan liten slarver i hushållet, man måste som "liten" hålla ner snoppen något på morgonen...
Det var min granne som kissade utomhus på morgonen som fått skäll för ocivilicerat urinerande, då på två toaletter som han inte ens använde på dygnets övriga timmar.
Så nej, hans morgonstånd var väldigt oskyldigt i detta fall.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Hur var det nu, alla förhållande är perfekta? Man kanske dessutom delat upp sysslorna så att det trots allt är rättvis uppdelning. Jag städar hellre toan än sköter och viker den sablars tvätten ;)

Fast jag skrev väl verkligen inte att alla förhållanden är perfekta? Det jag skrev var att jag tycker det blir dumt att uppfostra andra vuxna människor?
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Ser du det ofta?

Är du intresserad av hur ofta jag bekantar mig med toaletter som frekventeras av morgonkissande kvinnor? Är inte det mer en frågeställning för dejtingtråden?

Jag kan säga så här:
Jag har sett det så tillräckligt ofta att jag anser mig ha torrt på fötterna (!) att ta upp detta i en tråd där syftet är att skälla på hur män urinerar ocivilicerat.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Fast jag skrev väl verkligen inte att alla förhållanden är perfekta? Det jag skrev var att jag tycker det blir dumt att uppfostra andra vuxna människor?

Och jag anser att jag hellre uppfostrar de som använder toaletten jag städar om de inte har toalettvett. Oavsett om de är vuxna eller barn. Det handlar om respekt för den som faktiskt städar, även om man själv skiter i vilket. Därför kan jag mycket väl uppfostra vuxna som använder min toalett, om de kissar utanför och inte spolar eller allmänt grisar ner. Som vuxen borde man dessutom veta hur man sköter toabesöket, om man inte vet är det hög tid att lära sig. Det kommer liksom alltid någon efter grisen. Då är det inte så kul att vara akut och hysterisk kissnödig och glömma glo efter och råka sätta sig ner på en nerkissad ring. De gånger det hänt här hemma av sönerna har de också fått höra det.

Jag kan stå ut med att människor inte tvättar händerna efter toabesök, men att sätta sig i kiss är något som jag anser var jädrans äckligt. Då uppfostrar jag hellre den som grisat ner.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Och jag anser att jag hellre uppfostrar de som använder toaletten jag städar om de inte har toalettvett. Oavsett om de är vuxna eller barn. Det handlar om respekt för den som faktiskt städar, även om man själv skiter i vilket. Därför kan jag mycket väl uppfostra vuxna som använder min toalett, om de kissar utanför och inte spolar eller allmänt grisar ner. Som vuxen borde man dessutom veta hur man sköter toabesöket, om man inte vet är det hög tid att lära sig. Det kommer liksom alltid någon efter grisen. Då är det inte så kul att vara akut och hysterisk kissnödig och glömma glo efter och råka sätta sig ner på en nerkissad ring. De gånger det hänt här hemma av sönerna har de också fått höra det.

Jag kan stå ut med att människor inte tvättar händerna efter toabesök, men att sätta sig i kiss är något som jag anser var jädrans äckligt. Då uppfostrar jag hellre den som grisat ner.

Jag får nog krypa under den stenen jag kom ifrån (eller hoppa tillbaka upp på mina rosa moln kanske :p) för det där har jag verkligen inte varit med om hemma.

(Och nu insåg jag dessutom att jag hade funnit det fantastiskt oattraktivt med någon jag hade behövt uppfostra. Så kan man väl inte ha det?! tänker mitt lilla huvud genast.)
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Hundägaren som då lånar min toa emellanåt sitter ner och kissar och stänger locket när han är klar(vilket jag som tjej inte gör)
Lika irriterande varje gång jag har bråttom in :)
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

...men är mer kissnödiga än vad de brukar vara.
För när det finns kiss på undersidan av ringen, som sedan runnit ned på utsidan av toalettstolen, då är det inte en stående man som gjort det utan en morgonkissnödig kvinna.

Inte nödvändigtvis.

Det kan också vara så att en man har kissat på porslinet, lagt ner locket och ringen varpå kisset även har kletat av sig på ringen och tvingats ner på sidan. Har sett det hända hur många gånger som helst. Visserligen är dessa unisextoaletter, men det går bara män där (förutom mig). Och nej, det är inte jag som kissar på undersidan. :p

Jag har absolut sett lite stänk på tjejtoaletter, men det har aldrig varit så mycket att det runnit ner på golvet.

Vad gäller handtvätt verkar det vara förvånansvärt många som inte tvättar händerna, eller bara slarvtvättar. Jo det märks ju, antingen spolas det inte alls i handfatet eller så spolar man i 2 sekunder, det går inte att få till en vettig handtvätt på den tiden. Jag begriper det inte, hur kan man inte vilja tvätta händerna när man har gått på toa? Speciellt när det inte är hemma. Ibland funderar man på om folk har som hobby att bära runt på smuts och bakterier...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp