Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Jag har lagt märke till en annan udda grej, män som inte spolar på toaletten. Då menar jag på mer allmänna toaletter som på jobb eller offentliga toaletter, det är väl lite konstigt? Hemma är ju deras ensak, men när en främmande person ska gå in efter..?

Min sambo både sitter ner och kissar och tvättar händerna. Så även jag :D
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Märkligt. Tycker att folk generellt är bra på att spola (utan vetenskaplig inblandning) så detta att män är sämre på att spola? Tror jag inte faktiskt. Kanske mer en viss typ av människor? Glömska/slarviga?

Men en sak är ju iaf sant och de som står skvätter betydligt ner än sittande. Tänk bara bakom toan. Väggarna. Och en sak som verkar slarvas ned är att många är dåliga att stänga locket. Det är ofräscht! Locket ska alltid vara stängt när man är färdig. Att det ska vara så svårt för så många? Tänk att spola med öppet lock. Huva
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Kl.

Men käre värld.

Jag har ingen aning om min sambos kiss-rutiner, har aldrig kommit på tanken att förhöra mig om dem och skulle definitivt aldrig börja uppfostra honom om hur man går på toaletten.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Men det måste väl vara rätt ovanligt.. för hur sitter de då?
De sitter på stjärten, och kissar som vanligt.

Men är mer kissnödiga än vad de brukar vara.
För när det finns kiss på undersidan av ringen, som sedan runnit ned på utsidan av toalettstolen, då är det inte en stående man som gjort det utan en morgonkissnödig kvinna.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Så du har aldrig sett din sambo kissa?


Vi sitter med öppen dörr här, oavsett vad vi gör :p
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Kanske är lokalt på min arbetsplats, men jag har även lagt märke till det på offentliga toaletter. Antagningen att det är män är helt enkelt för att det inte ligger något papper i toastolen.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Nej jag brukar inte vara på toa samtidigt som han kissar. Har säkert sett honom utomhus någon gång, men det har liksom inte fallit mig in att ta reda på exakt hur proceduren går till för att sedan kunna lära honom hur jag tycker han ska kissa. Det får han liksom ta ansvar för & avgöra själv, tänker jag. Han har inte heller uppfostrat mig i "toalettvett" och det är jag evigt tacksam för, kände jag nu. :p
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

De sitter på stjärten, och kissar som vanligt.

Men är mer kissnödiga än vad de brukar vara.
För när det finns kiss på undersidan av ringen, som sedan runnit ned på utsidan av toalettstolen, då är det inte en stående man som gjort det utan en morgonkissnödig kvinna.

Jag är helt fascinerad. Försöker föreställa mig ett sätt som skulle göra det möjligt för mig att kissa under ringen - men det enda jag kan komma på är att jag skulle få slita loss ringen och torka mig med den.
Stöter du verkligen på det ofta?
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Så du har aldrig sett din sambo kissa?


Vi sitter med öppen dörr här, oavsett vad vi gör :p

Det är praktiskt! Man hör barnen... :sneaky:
Och hörde dem när de var bebisar! :love:
OCh kan prata med andra samtidigt! :D

Jag duschar med öppen dör också, även när mor och mina systrar kommer :p
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Det är svårt att undgå att se att min man sitter ner och även torkar av sig om jag tex står där inne och borstar tänderna samtidigt och pratar med honom :p
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

KL

När toaletterna på mitt jobb gick från dam- och herr till unisex konstaterade vi som tidigare använt damtoa att hygienen på toaletterna sjönk markant. Så markant att städrutinerna så vitt jag vet fått läggas om.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Kan också duscha med dörren öppen men föredrar stängd enbart för att inte släppa ut värmen. Duschar någon är dörren alltid olåst.

Jättebra att höra barnen. Sonen kan inte sköta hygienen själv vid toabesök så honom hjälper jag alltid ändå.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Det är så olika hur alla har det. Inget sätt är mer rätt än det andra :)
Ibland vill jag med sitta privat och säger bara det så kommer ingen in. Dörren låser vi bara om vi får besök.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

knapplån

Maken sköter sig exemplariskt - sitter ner, torkar sig, spolar efter sig och tvättar händerna.
Men det är baskemig inte lätt att få sönerna att göra likadant! Sitter ner gör de, sen försöker de hålla ett papper tillräckligt nära för att suga upp kvarvarande droppar utan att behöva nudda spetsen, så de ska slippa tvätta sig. (lillebror har tagit efter storebror på den punkten) Och jag blir lika irriterad varje gång jag ser det, för resten hamnar i kalsongerna. Och jag tvingar dem att tvätta sig ändå, vilket inte alltid är så populärt...
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

KL

När toaletterna på mitt jobb gick från dam- och herr till unisex konstaterade vi som tidigare använt damtoa att hygienen på toaletterna sjönk markant. Så markant att städrutinerna så vitt jag vet fått läggas om.

Exakt det har jag också lagt till.
Jag vill inte tro att kvinnor är renligare men har blivit motbevisad av toaletter många ggr.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Det är så olika hur alla har det. Inget sätt är mer rätt än det andra :)
Ibland vill jag med sitta privat och säger bara det så kommer ingen in. Dörren låser vi bara om vi får besök.

Nej jag tycker inte man är en sämre människa för att man har dörren öppen och kan vara på toa samtidigt som resten av familjen. I den här familjen samlas vi vid handfatet när vi borstar tänderna även om det sitter någon och pinkar.... :D Med tre ungar skulle jag ju ALDRIG komma till på morgonen liksom! :cautious: Värst är det när man stiger upp på morgonen för då är det kö till toan och alla fräser " Men skyyyyyyyyyyyyynda dig nu!!!!!" :D
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Här hemma kan tösen vara lite slarvig (5 år) och det kan komma någon droppe kiss på ringen utan att hon tar bort det.
Sonen är mer noggrann på det viset.

Men sen vet jag inte hur noga andra tvättar av ringen om det kommit någon droppe på. Men jag tvättar av med tvål och sätter sedan desinfektionsgel på ringen.
Har för mig jag sett något sånt medel på någon allmän toa någon gång.
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Nackdelen med en toa.
Fast vi har två men den andra måste göras i ordning först efter en sanitär olägenhet som skedde där inne i höstas :p
 
Sv: Mäns handtvättsrutiner vid toabesök

Det är så olika hur alla har det. Inget sätt är mer rätt än det andra :)
Ibland vill jag med sitta privat och säger bara det så kommer ingen in. Dörren låser vi bara om vi får besök.

Klart att det inte finns något varken rätt eller fel med att ha öppen respektive stängd dörr, det gör man precis som man vill.

(Däremot får jag lite rysningar när det pratas om att lära sin man toaletthyfs, och att han "sköter sig" etc. Jag tycker nog att det är rätt fel att uppfostra andra vuxna människor :o).
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp