Manligt & Kvinnligt & Hygien?

Inte_Ung

Trådstartare
Män vill använda Dam-toaletten för att den är ren i motsats till Herr-toaletten som är smutsig.
I förhållanden så är det nästan alltid Kvinnor som klagar över stökiga Män.
Om ett par har det ostädat hemma så är det Kvinnan som har ett stökigt hem.
När en Man luktar illa så är det obehagligt men vanligt men när en Kvinna luktar illa så är det en skandal.

Hur kommer det sig att det har blivit så här?

Män vill använda Dam-toaletten för att den är ren i motsats till Herr-toaletten som är smutsig.
I förhållanden så är det nästan alltid Kvinnor som klagar över stökiga Män.
Om ett par har det ostädat hemma så är det Kvinnan som har ett stökigt hem.
När en Man luktar illa så är det obehagligt men vanligt men när en Kvinna luktar illa så är det en skandal.

Hur kommer det sig att det har blivit så här?
Är det verkligen så?
jag känner inte igen att det skulle vara värre för en kvinna att lukta illa eller ha stökigt hem.

Senast ändrad:
Både ock?

När jag haft besök av män och de gått på toa är det nästan alltid lite stänk på ställen där stänk inte borde vara. Beroende på att de stått upp när de pinkade. Det finns inte en chans i världen att någon kan stå upp och inte stänka. Punkt.

På dam- resp. herrtoan på jobbet är det olika smutsigt men jag tror att det beror på att kvinnor städar efter sig och även efter andra. Är det lite stänk så torkar nästa kvinna bort det?

Men smutsiga karlar och smutsiga kvinnor finns väl lika frekvent?

Både ock?

När jag haft besök av män och de gått på toa är det nästan alltid lite stänk på ställen där stänk inte borde vara. Beroende på att de stått upp när de pinkade. Det finns inte en chans i världen att någon kan stå upp och inte stänka. Punkt.

På dam- resp. herrtoan på jobbet är det olika smutsigt men jag tror att det beror på att kvinnor städar efter sig och även efter andra. Är det lite stänk så torkar nästa kvinna bort det?

Men smutsiga karlar och smutsiga kvinnor finns väl lika frekvent?

Fast jo, visst finns det män som kan stå upp och kissa utan att skvätta! Så jäkla svårt är det inte. Alla män i mitt liv är rumsrena och har inga problem med att stå upp och kissa utan att skvätta. Jag har träffat väldigt få som inte klarar en så simpel sak och för mig är det en sådan äckelfaktor att bete sig så svinigt att jag väljer bort dem ur mitt liv. Herregud, att stå upp och kissa utan att skvätta klarade sonen när han var stor nog att nå upp!

En stoor anledning till att jag lärt mina söner att alltid SITTA ner och pinka ;)
Sedan att de har det lättare att stå upp i naturen och kissa är en annan sak . Men inte på min toalett:angel:

Fast offentliga damtoaletter är ofta grisigare än männens. Speciellt i krogmiljö. Så det stämmer ju inte riktigt.
Hrm. År det så?

Är det så att kvinnor grisar ner mer när de är onyktra? När polishen är borta, så att säga?
För just offentliga toaletter för män upplever jag grisigare - baserat på det fåtal gånger jag gått på herrarnas när det varit kö på damernas...
Och toaletter på kvinnliga resp manliga arbetsplatser skiljer sig rejält. Till de manligas nackdel.

Jag upplever att herrarnas är renare, om det finns pissoar/er. Annars damernas. I krogmiljö i alla fall, ända gången jag lånar herrarnas.

Gällande trådstarten håller jag inte med alls. Jag upplever att kvinnor kommer undan med att sköta sin personliga hygien sämre än männen.
När det gäller hemmet var det ju kvinnans ansvar, det är egentligen inte så länge som män förväntats ta något ansvar för hur det ser ut hemma.

Hrm. År det så?

Är det så att kvinnor grisar ner mer när de är onyktra? När polishen är borta, så att säga?
För just offentliga toaletter för män upplever jag grisigare - baserat på det fåtal gånger jag gått på herrarnas när det varit kö på damernas...
Och toaletter på kvinnliga resp manliga arbetsplatser skiljer sig rejält. Till de manligas nackdel.
Ja, kanske för att kvinnor spenderar mer tid därinne? Är fler där på samma gång? Jag vet inte men grisigare är det.

När jag städade på hotell så var kvinnornas hotellrum värst att städa om det varit lite fest. Rödvin och läppstift på de mest underliga ställen...

Tack och lov att den enda karl som använder min toa sitter ner och kissar.
Fy fan för exet som stod upp och sen ruskade av den.
Var vidrigt att städa väggar mm
Och eftersom jag var den enda som städade så

Det verkar vara lite blandade skurar (fniss) mellan män och kvinnor om jag kan tyda tråden rätt. Om beteenden beror på fylla, inlärning eller något genetiskt låter jag experter avgöra men många män verkar tro att det finns något manligt och maskulint i att kissa stående. Måtte aldrig någon få dom att tro att det är alfahanne-ish att bajsa stående för då kommer det bli äckligt på riktigt. :crazy:

Det är väl som med allting annat, det ställs högre krav på kvinnor än på män i de allra flesta frågor. Jag tillhör inte Fi! men Gudrun har rätt om en grej och det är att när det finns lika många inkompetenta kvinnor i svenska styrelser som det finns inkompetenta män är Sverige jämlikt.

Kvinnor behöver alltid bevisa mer än vad män gör. Samma sak med hygienen. En kvinna som inte sköter sin hygien måste vara psykiskt sjuk, en man har helt enkelt mycket att göra och har säkert stressat mellan aktiviteterna och ska duscha när han kommer hem.

Själv sitter jag om det är på hemma toan eller generellt i hemmiljö hos någon kamrat. Ser inte vitsen med att stå och pinka. På offentliga toaletter sitter jag inte om jag ska göra #1 om jag kan undvika det.
Lite sisådär renlighetsnarkoman när det gäller just toaletter.

Är inte ovanligt med att det hänger gammalt gult pinksunk under sitsen i framkant på toaletter där det så att säga bara sitts och pissas. Är inget som syns såvida inte någon karl är där och fäller upp sitsen för att pissa stående.
De moderna jävla snålspolande toaletterna som man behöver spola flera gånger i är klart värre på att få stänk där på undersidan av av sitsen samt i kanalen där vattnet kommer. Är den pissande en lagd åt det hållet att det är äckligt när det skvalar i vattnet där ner så förstärks skvättande än mer, sittande karlar får väl hålla ner snalen och tjejer behöver inte sitta så långt ut på kanten det går.

Det verkar vara lite blandade skurar (fniss) mellan män och kvinnor om jag kan tyda tråden rätt. Om beteenden beror på fylla, inlärning eller något genetiskt låter jag experter avgöra men många män verkar tro att det finns något manligt och maskulint i att kissa stående. Måtte aldrig någon få dom att tro att det är alfahanne-ish att bajsa stående för då kommer det bli äckligt på riktigt. :crazy:

Du skulle bara veta vad man blev retat i skolan för att nån jävel ryckte upp dörren och såg att man satt och pissade! Dessutom så kunde jag ju ha skitigt med, men det intresserade inte mobbarna. Att det var nerpissat på ringarna i skolan (högstadiet) är jag övertygad om att det var gjort med flit för att äckla den som ville sätta sig på dass av någon anledning vilket som.

Är inte ovanligt med att det hänger gammalt gult pinksunk under sitsen i framkant på toaletter där det så att säga bara sitts och pissas. Är inget som syns såvida inte någon karl är där och fäller upp sitsen för att pissa stående.
De moderna jävla snålspolande toaletterna som man behöver spola flera gånger i är klart värre på att få stänk där på undersidan av av sitsen samt i kanalen där vattnet kommer. Är den pissande en lagd åt det hållet att det är äckligt när det skvalar i vattnet där ner så förstärks skvättande än mer, sittande karlar får väl hålla ner snalen och tjejer behöver inte sitta så långt ut på kanten det går.

Gör man rent toan oftare än en gång i halvåret är det inget problem.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 835
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
19 865
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 417
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024