Mankhöjd vid 6 månader

Min är SWB som 10 månader mättes ca till 142 fram och 144 bak. Minns ej som 6 mån men jag tror runt 138.
Hon mättes in på 3års testet som 160 och nu som snart 5 åring kan hon vara kring 162.

Mätte min SWB idag, född 3/6 så strax över 6månader. Han mäter 145cm i manken. Mamman är 168cm och pappan är 172cm. Gissar på att han hamnar runt 172cm som färdig.

Nu är vi äntligen uppe i 6 mån. Idag o har varit frisk peppar peppar:nailbiting:
SWB dressyrstammat stoföl ca 150 cm o givetvis högre bak.
Mamma 184 o pappan 168
Blir troligen 175+

Wow! Min SWB e Armani Code är knappt 7 månader idag och 143 cm (slarvigt mätt i boxen) Jag tycker han är stor och alla som sett honom säger att han är gigantisk men det kanske inte är så farligt då ;)
Vår lär ju hamna på 175 + så din kan mkt väl vara stor... :) Sen hänger nog mkt på vilken typ av model det är på hästen också. Denna är en dam med lååååånga ben :D

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: ufot
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 776
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka