Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste mäta min som igår blev 6 månader, men ngr 140 är hon inte än. Har jag tur är hon 130. Hon föddes ju prematurt och var pytteliten (21 kg). Hon har maxad D-ponnymamma men pappan är stor häst så mindre än ett rent halvblod lär hon ju bli. Men undrar om någon här har fått ett prematurt litet föl och hur gammalt det var när det "växt ikapp" sina jämnåriga?
Mitt ponnyföl med maxad D-ponnymamma och Tysk Ridponnypappa är runt maxat C-ponny mått vägde ungefär samma och var 80 cm hög när hon föddes. Föddes lite för tidigt och var sjuk.
Nu som 2.5 tycks hon ha växt ikapp och är maxad C-ponny själv. Beräknas väl att bli 143-144.
När hon var 8 månader var hon 120 cm.
Tack för svar. Då verkar din växa till någonstans mellan mamman och pappan. Hoppas på att min också gör det så hon åtminstone blir 157. Men det får bli som det blir. Fick inte tillfälle att mäta henne idag men ska försöka i morgon. Hennes ben ser i alla fall nästan lika långa ut som mammans nu.
Vad mätte era föl vid sex månaders ålder? Skriv gärna ras med
Vad mätte era föl vid sex månaders ålder? Skriv gärna ras med
165 som 1½ åring
min var 173 som 2½åring
Ja ja. du ger väl för mkt mat