Mankhöjd i passet giltigt som mätintyg?

_Runaway_

Trådstartare
Ja, förut frågade jag om mankhöjden som var angiven på reg.beviset var giltigt som mätintyg. Men det ska tydligen vara en separat lapp. Frågade förra ägaren, som tävlat msv hoppning med ponnyn, och hon har då inte haft något annat papper än just det reg.beviset :confused:
Så stod jag och pratade med en i stallet, och han sa att om det nu står 146cm i passet (väntar på det) så kommer det vara giltigt som mätintyg.
Jag fattar ingenting :confused:

Sv: Mankhöjd i passet giltigt som mätintyg?

När jag mätte Patsy så sade mätmannen att det som står i passet med hans signatur och veterinärens signatur är giltigt som mätintyg. Fick inte ens någon separat lapp.

men asså, vi har ingen signatur av mätman OCH veterinär. I gamla reg.bevist står "Mankhöjd ca: 146 cm"
Sen står visserligen signatur, men det är veterinären som gjorde hela registreringsgrejen för 7 år sedan. men ändå har förra ägaren kunnat tävla med det..

Oh nej det lär inte vara giltigt! Ska ju vara mätman och veteinär på plats. Mätmannen skriver ju dit sitt IDnr också.

Men hur kan då förra ägaren ha kunnat tävla medelsvår hoppning med bara det som mät"intyg"?

Har mailat ridsportförbunset samt avelsföreningen sv. ridponny och frågat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
802
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod