Många bromsbett i skapet bla

N

nordis 4ever

Senaste 2 veckorna har bromsarna kommit och min häst är verkligen utsatt i år, trots insmörjning med hästsalva och switchande. Speciellt skapet är mycket bitet och nu senaste dagarna har han svullnat upp där vilket gör att han går något stelt. Skall man sätta på kylande eller ngt annat eller räcker det att tvätta ordentligt med jodopax och smörja igen med salva???
 
Sv: Många bromsbett i skapet bla

Min blev oxå rätt biten på skapet..jag tvättade med jodopax, smörjde med insektsmedel runtom och hade på tea tree oljesalva på såren..det verkar hjälpa för dagen efter syntes nästan inget på ena sidan..

//Krizz
 

Liknande trådar

G
Hästvård Jag undrar om någon har någon erfarenhet av och kring mina funderingar, och som kanske kan ge lite tips och råd. :) En häst som...
Svar
3
· Visningar
1 827
Senast: GreenSourz
·
Hästvård Tycker knappt det finns några salvor som fungerar mot flugor på marknaden. Dessa INSEKTSMEDEL har jag testat: Skillingarydsalva...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 576
Senast: Gullan86
·
E
Hästvård Idag hälsade jag på min häst som står hos en vän i väntan på försäljning. Jag fann henne i hagen ståendes, hon brukar annars komma fram...
Svar
15
· Visningar
2 969
Senast: Tarantino
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp