Manducas midjespänne

Sv: Manducas midjespänne

Det finns en plipp mitt på du måste trycka in när du öppnar :)

Mitt på spännet alltså. Och ja, jag har också svurit :D

Apropå bärdon. Vill bara berätta att på "mammaträffen" igår (vi är ett gäng nyblivna mammor i området som träffas o fikar då o då) fick jag låna en babybjörn för lillen var gnällig och jag hade inte med nåt. Han somnade. :) Iaf så kom vi in på det här med selar och en del blev nyfikna på min Manduca och trikåsjal så nästa gång har jag lovat ta med och demonstrera dem och de får prova sina bebbar i dem. :laugh:

Det finns en plipp mitt på du måste trycka in när du öppnar :)

Mitt på spännet alltså. Och ja, jag har också svurit :D

Tusen tack:bow:
Höll på och pilla den där åt sidorna bara men tänkte aldrig på att trycka in den:rofl:
Men med hjälp av er på buke så går allt:bow::D

Kl

Hoppar in med en annan fråga om manducan...

Jag har använt den några gånger med My och hon verkar gilla den (dvs, somnar =). Men jag tycker att det verkar bli så himla trångt, så jag undrar om jag gör fel. Jag har dragkedjan öppen för annars får hon inget nackstöd (det där vita som man drar ut förstår jag mig inte på alls), men då hamnar hon ju så långt ner (tyget går väl upp till lite mer än halva huvudet på henne) och det enda hon kan se är mina tuttar =) Det kanske är så det ska vara, och hon kanske är fullt nöjd med att ha det så, men jag tänkte ändå kolla om jag gör något tokigt! Tycker att det borde bli lite instängt och dåligt med luft...

//Julia

Kl

Hoppar in med en annan fråga om manducan...

Jag har använt den några gånger med My och hon verkar gilla den (dvs, somnar =). Men jag tycker att det verkar bli så himla trångt, så jag undrar om jag gör fel. Jag har dragkedjan öppen för annars får hon inget nackstöd (det där vita som man drar ut förstår jag mig inte på alls), men då hamnar hon ju så långt ner (tyget går väl upp till lite mer än halva huvudet på henne) och det enda hon kan se är mina tuttar =) Det kanske är så det ska vara, och hon kanske är fullt nöjd med att ha det så, men jag tänkte ändå kolla om jag gör något tokigt! Tycker att det borde bli lite instängt och dåligt med luft...

//Julia

Det där vita som man drar ut är spädbarnsinsatsen eller vilken menar du?
Den kunde jag inte vara utan när Valle var liten, nu är han i nån slags jobbig mellanstorlek tyvärr. Fick du inte med instruktioner till selen eller har ingen visat dig hur man gör? Insatsen är ju superlätt och det gör att hon sitter högre upp.

Fäst midjebältet i midjan när de är små! :)

Alltså, jag menar nackstödet som man kan rulla fram som "det där vita". Babyinsatsen använder jag!

Midjebältet i midjan? Förvirrad...:confused:

//julia

Avbärarbälte du knäpper fast runt dig är skönast att ha på höften när barnet väger mer, men nu när hon är så liten kan du ha det högre upp - så att hon kommer högre upp.
Annars gör du helt rätt, hon ska (och vill, verkar ju trivas bra :) ) ha det trångt, sitta nära dig.
Huvudstödet började jag inte använda förrän huvudet stack upp så mycket att de kunde tippa bakåt när han sov.

Okej, då är jag med.

Men om jag inte har dragkedjan öppen så är huvudet helt ovanför, så då skulle jag ju behöva använda nackstödet. Tänkte om jag gjorde något fel eftersom jag var tvungen att ha dragkedjan öppen redan, hur gör man då när de blir större liksom...? Men nu är jag med =)

//Julia

När de är större så använder du inte insatsen och då hamnar de längre ner. De brukar också vilja vrida huvudet och se ut, kanske även ha armarna utanför. Så då kan du stänga dragkedjan igen. :)

Ålder är svårt. Ca 6 kg står det i instruktionsboken men en försäljare sa 60 cm till mig och det funkade för oss. :)

Ålder är svårt. Ca 6 kg står det i instruktionsboken men en försäljare sa 60 cm till mig och det funkade för oss. :)

Jag tycker Valle är i nån slags mellanstorlek nu.
Hans ben är för långa och starka för att ha inuti selen, då ställer han sig upp och blir arg. När han var liten grodade han ju ihop sig därinne. Men hans ben känns för korta för att ha hängandes ut på sidorna tycker jag! Är rädd att göra fel så jag gör illa honom på nåt sätt. Han är ca 62 cm lång nu och väger väl 6,6 kg eller nåt sånt.

Jag tycker Valle är i nån slags mellanstorlek nu.
Hans ben är för långa och starka för att ha inuti selen, då ställer han sig upp och blir arg. När han var liten grodade han ju ihop sig därinne. Men hans ben känns för korta för att ha hängandes ut på sidorna tycker jag! Är rädd att göra fel så jag gör illa honom på nåt sätt. Han är ca 62 cm lång nu och väger väl 6,6 kg eller nåt sånt.

Vi använde aldrig insatsen, när vi köpte selen var han 3 månader, 61,5 cm lång och vägde 5,6 kg. Det funkade för oss. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 784
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
762
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka