Manduca vs BB comfort

Sv: Manduca vs BB comfort

Brandgul
Jo jag ska nog försöka med lite fler olika knytningar.

Emmah.S
Det e trappen utanför huset. Inne i huset har vi hiss. Nu när du säger det insåg jag att hyresvärden sa att vi får ställa underredet i grannfastighetens cykelförråd. Men då vi pratade med honom så fick jag ändå inte bära eftersom jag var nysnittad och skenorna skulle ju snart komma. Men vi ska nog ringa upp igen o be om en nyckel. Jag e lite nojjig över att lämna vagnen på gatan en hel dag (trotts lås). Det stjäls en hel del vagnar här.
Vad skönt att man inte tänker när man vant sig vid en situation och varit fokuserad på en lösning :o… känner mig nådigt småkorkad just nu.

Men jag vill ändå ha en bärsele så får gärna mer åsikter om vilken jag ska välja.

Jag måste få fråga er som har manducas bärsele, kan man inte sätta på sig den själv?! Fick hem Vi föräldrar i brevlådan idag och jag har varit sugen på manducas bärsele och då sa/skrev de att man inte kunde få på sig den själv!

Pappan som hade provat selen kanske inte var så smidig? Tyckte att det lät märkligt att man inte ska kunna ta på den själv.

Så kan det nog vara. Mina barns pappa tycker det är för knepigt och läskigt att få upp barnet på ryggen, därför köpte vi en beco butterfly. :)

Jag hör också till dem som inte får upp den själv på ryggen utan något under. Typ en soffa, säng eller bilsäte.

Jag måste få fråga er som har manducas bärsele, kan man inte sätta på sig den själv?! Fick hem Vi föräldrar i brevlådan idag och jag har varit sugen på manducas bärsele och då sa/skrev de att man inte kunde få på sig den själv!

De kanske menar att den är svår att knäppa bakom nacken. När man får hem en ny sele är nackknäppningen så lågt placerad att man inte når den själv. Man flyttar därför fram knäppena på sin nya sele och vips så är det inga problem att ta på sig och knäppa den själv :laugh:. Det var nog här på Buke jag själv fick tips om det, har jag för mig.

Att bära på rygg har jag inte testat än...

+ ni andra om manducan

Han (testpersonen) hade inte ens haft barnet på ryggen utan på magen. Att det är knixigt att få upp på ryggen kan jag förstå men att man inte ska få på den själv när man har barnet på magen!
Fast nu har ni rett ut det åt mig! :) tack tack!

Att få upp bebis på magen är ju ingen konst?

Innan man får till tekniken så kan det vara lite bök när man bär på ryggen, men jag tycker verkligen inte att det är svårt. Jag knäpper fast midjebältet och sätter mig ner ( ofta har vi bil med i skogen ex ), sätter dottern "på selen" i knät och hänger remmarna över huvudet. Ställer mig upp, skuffar ungen mot ryggen över höften, står sedan lätt framåtlutad och skuffar dottern på plats och spänner sedan åt samtliga remmar.

Knyter du sjalen/barnet tillräckligt högt upp så ser de bra, huvudet behöver ju inte vara inne i sjalen.
Lånad bild från sjalbarn.se (sjalen helt nyknuten så liiiite längre ner hamnar den när sjalan "satt sig").
175-klara.jpg

Läste också den guiden, liter roligt att han hyllade babybjörnen trots att han fick ont i ryggen av den efter en liten stund :grin:.

Faktum är att jag tycker att det är enklare att spänna fast en manduca än en babybjörn.
En babybjörn har ju en flera olika spännen, en manduca har ju bara två (om man inte använder babyinsatsen, då tillkommer ju några tryckknappar).

Jo då det kan man. Om man bär på mage är det plättlätt, om man däremot vill bära på ryggen är det inte helt okomplicerat om man är ensam. Det går dock, jag vet många som gör det (typ halva buke). Jag tyckte som sagt dock att den var för krånglig vid ryggbärande o bytte till Beco B II.

Jag vill ha en beco!!!! Verkar ju toppen, jag har svårt att få upp på ryggen.
Dock verkar det ju hopplöst att hitta beg, och nya är så dyra. Får spana runt.

Du kan få prova min imorgon. :)

Och jag tror inte ni letar på rätt ställe... ;)

Jag kollade på den stora försäljningssiten. Antar att sjalbarn nog e bättre så jag får skaffa mig en användare där.
Oh ska ni ha träff i morgon… Är det så att vi inte kommer iväg idag så kanske jag dyker upp. Om jag får. Men jag tror att stora äventyr tre dagar i rad kan bli lite mycket annars.

Jag tycker inte sjalbarn är bättre, så jäkla rörigt.

Testar gärna kpists beco imorgon, kan ju vara bra innan jag rusar iväg och köper en:)

Babydesign (googla) har butik i stan och utförsäljning på några beco. Lite billigare iallafall. :)

*kl*

Jag har en manduca men trivs inte jättebra med den.
Jag köpte en beco men tycker den är skitdryg! Jag avskyr det där jäkla pyltandet med att få i bebis i selen!

Men så hivar jag med enkelhet upp barnet på ryggen och knyter mycket hellre en sjal eller MT....

Mannen bär ju ingenting han heller så egentligen skulle jag kunna sälja den vidare, men den är fin och någon kanske vill använda den någon gång... ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka