Manduca vs BB comfort

Sv: Manduca vs BB comfort

Faktum är att jag tycker att det är enklare att spänna fast en manduca än en babybjörn.
En babybjörn har ju en flera olika spännen, en manduca har ju bara två (om man inte använder babyinsatsen, då tillkommer ju några tryckknappar).

Vad var det som var så svårt med babybjörnen?
Satte på mig den som en jacka, sen skulle delen som ungen sitter i spännas fast med två spännen, sen hade jag två spännen att spänna fast när ungen satt i.
Superenkelt :)
Har aldrig provat någon annan sele så jag vet inte skillnaden i och för sig :)

De ergonomiska selarna är inte lättare att få på sig (tycker inte jag i a f) MEN bärkomforten är ungefär 1000% bättre, samt att barnet sitter i en ergonomiskt riktig position, vilket det inte gör i BB (förutom i den nya modellen, som nog är jämförbar med andra ergonomiska selar).

Inget var svårt med babybjörnen, men manducan är enklare. Färre spännen = enklare :).

*kl*
Jag kommer att ha en Babyviking när min bebis kommer.
Det är en ny sele med fokus på ergonomi och säkerhet. Man bär med höfterna och den är lättare att få på än en Babybjörn.

Det är ju precis som en babybjörn, barnet hänger rtakt upp och ner i grenen.
I en ergonomisk sele sitter ju barnet i M-position.

Jo så ser den ut att vara utformad, om man kollar på bilderna så ser det ut som bebisen häng/sitter i grenen. Stod ju inte heller hur många kg den tar som max, men eftersom den bara går att bära på magen ( antar jag ) så förkortas ju användningstiden drastiskt om man jämför med Manducan eller Beco.

Män ska tydligen kunna bära på ryggen också, den är inte anpassad för bröst. Går ju att förvandla till en babysitter också. Haha. Det är den lustigaste sele jag sett! Men skön ser den inte ut, för någon. (I filmen på deras egen hemsida.)

Nää, den där selen är nog ingen höjdare.
Och "babysittern" var ju det muppigaste jag sett :rofl:.

*kl*
Jag kommer att ha en Babyviking när min bebis kommer.
Det är en ny sele med fokus på ergonomi och säkerhet. Man bär med höfterna och den är lättare att få på än en Babybjörn.

Fast det är ingen nyhet med ergonomiska selar som man bär på höfterna ;), det finns en hel massa.

kl
Vi har börjat använda sjalen lite mer. Då hon har blivit mer stabil i nacken och numer kan ha huvudet ”utanför”, är den mycket mer uppskattad. Så idag blir det ingen barnvagn till BVC. O det känns som ett betydligt mindre projekt att ta mig ut med en sjal.

Tack för att ni ”sparkade till mig” så jag provade den igen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka