Manduca VS Baby Björn bärsele

Sv: Manduca VS Baby Björn bärsele

Vad är bäst, en EasyHug sjal eller en ringsjal? Tanken är att ha en sjal som är lätt att ta på sig och enkelt går att stoppa ungen i, som ett komplement till trikåsjalen.

//Julia

Den jackan du har som höggravid funkar första månaderna med bebis i sele/sjal också :)

Jag rekomenderar bali baby stretch, den trikåsjalen gillade jag allra bäst (sino är bäst första månaden men jag tyckte att den snabbt blev oskön).
Marimekko är också skön :)

Om man inte har någon jacka som höggravid då....? Jag har inte fixat någon bra vinterjacka ännu så antagligen får jag skydda magen med en poncho eller liknande...

Okej, tack för tipsen! Men vad säger ni, ringsjal eller EasyHug?

//Julia

Jag tror inte du behöver något som går snabbar om du både kommer ha en trikåsjal och en sele. Både tycker jag går fantastiskt snabbt efter att man gjort det typ två gånger. :)
Trikåsjalen kan du ha på dig färdigknuten och bara ta barnet i och ur. :)

Åh nu har jag fastnat helt för bali baby stretch nu, såg himla mysig ut ?

Hur passar nyfödda i den, såg några bilder och det såg ok ut..

Men vi är ju två är hemma, och jag tror att min söta man skulle uppskatta att slippa krångla med knutar! Därför vill vi ha ett enklare alternativ.

Manducan kommer jag vänta med att införskaffa tills jag känner ett behov av den.

//Julia

Tror ni förresten att det finns bärsjalar att köpa i Thailand? Jag åker ju dit om knappt två veckor!

//Julia

Jag kanske förväxlade dina inköpt med någon annan, hm...

Min man fick lov att lära sig knyta, det är faktiskt inte alls svårt. Men det är säkert mysigt med en easyhug också, finns någon likadan också tror jag, tricotti?
Nu föredrar min man manducan. :)

Det vet jag inte om du gjorde, jag skrev ju att jag skulle ha en trikåsjal, en manduca och en ringsjal eller easyhug =) Jag uttryckte ju inte klart och tydligt att jag tänkte vänta lite med Manducan ;)

Men det kanske är dumt att vänta med Manducan? Kanske ska man istället satsa på en Manduca och en trikåsjal? Det kanske blir överflödigt med en ringsjal/ EasyHug... om jag inte hittar någon billig i Thailand =)

tack för svar!

Min sambo säger nej till att bära sjal så för oss kommer det inhandlas en Manduca och en Sjal direkt :)

Jag som älskar min ringsjal vill ju förstås rekommendera en sådan till snabba tillfällen. Tex när man är ute med bilen och bara snabbt ska hoppa in nånstans - på med ringsjalen, i med barnet, dra åt och klart!

Du borde kunna hitta trevliga tyger i Thailand iallafall, det är inte speciellt svårt att sy en ringsjal själv, inte heller en sjal om du bara har tyget.

/nevin, som beställt tyger från Mexico för att sy Ringrebozos av! (ringsjalar alltså)

Ska du ändå skaffa en Manduca är det lika bra att göra det direkt. Man kan ju använda den till nyfödda också. Den är så himla praktisk!

Fast sele går nästan lika snabbt som ringsjal tycker jag.

Jag hade ringsjal mkt förut med Hanna men nu med Nova-li har jag hellre knytsjal i så fall :p

vi har en baby björn active. Den är vi väldigt nöjda med. Jag har annars problem med nacke o axlar, men får inte ont av den här selen
Sonen älskar den!

Jag hade först en långsjal när Hanna var nyfödd, men fick inte till det. Köpte då en babybjörn active och den funkade ok ett gäng månader tyckte jag, men när jag fick prova en "riktig" sele (lär ergonomisk sele) så förstod jag hur stor skillnaden är och att man kan ha en ergonomisk sele såå mkt längre! Babybjörn är ju urvuxen på typ ett halvår, en tex ergo/manduca kan man ha i flera år.

kl

Det är ju många som gått från BB till ergonomiskt, men det hade varit roligt att veta om det finns nån som gjort tvärtom, att först ha en ergonomisk sele och sen byta till BB och tycka mycket bättre om den.

BB kan de ju ha till att de är minst ett år och då ska ju barnet själv kunna knata omkring på sina ben. Om man är ute, så kan de ju tillfälligt sitta på någon av föräldrarnas axlar. Jag för min del är mycket nöjd med min BB. Det är ju selarnas Rolls Royce :cool: Jag skulle aldrig bära omkring på barnet om den vägde 20 kg eller var några år och kunde knata själv.

Jo, men många föräldrar vill bära på sina barn. Och det finns barn som faktiskt lär sig gå senare än 1 år.

Känns lite som att du försvarar dig själv? Men jag kanske har fel, får bara det intrycket när jag läser dina inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka