Manduca VS Baby Björn bärsele

Sv: Manduca VS Baby Björn bärsele

Jag håller personligen inte med om att BB är selarnas RR, men det är upp till var och en att välja "sin" sele, bara man trivs med den man har!

Du går in i en väldig försvarsställning över diskussionen om selarna, varför ?

Om du gillar BB är väl det fint, men andra människor har andra åsikter om selen och gör oss som inte har köpt sele än uppmärksamma på det.

Folk som använt både BB och ex Manduca och som kan utvärdera selarna.

När allt kommer omkring så är det ju upp till en själv att välja sele, men jag tycker det är intressant att läsa om selarna innan jag bestämmer mig.

Nix... det är vad vänner, bekanta och kunnigt folk runt mig har sagt! :cool:

Men visst, kanske jag försvarar BB lite väl eller att man ska hålla på att bära småttingarna när de blir så stora. Bära kan man göra, men då tycker jag de är så stora att de kan sitta på ens axlar och bli burna så.

Ja, men alla tycker inte likadant och du verkar ju inta försvarsställning när det gäller det.

Ja visst fungerar det ett tag, meen ibland när man är ute och går långt och inte har en bil, utan måste gå hem med sin trilskandes treåring, är det himla fint att ha en ergo i vagnen där det andra barnet sitter. Kunna sätta på sig ERGOn och promenera hem.
Det är svårt att gå hem med en på axlarna och matkassar och en i vagnen. Framförallt när de är så där 3,5 och 1,5 år gamla:)

Så där hade inte BB passat särskilt bra.

Precis och en ettåring sitter inte särskilt bra på axlarna heller, de har inte riktigt den balansen än.

Min treåring vill bli buren ibland för att han gillar närheten, speciellt när han är lite trött och hungrig och jag håller på med kvällsmaten.
Jag hade även med ringsjalen när vi var på semester nu i september, den var guld värd när vi landade strax före tolv på natten med en tvärslut dryga treåring, jag kunde bära honom och en väska, medans maken tog restän av väskorna och höll koll på våran sexåring.

Jag har provat mig igenom ett flertal selar och sjalar, till 6 åringen visste jag bara om Babybjörn och den var min räddning då, men jag upptäckte sjalarna när hon var runt två år och när jag väntade vårat andra barn köpte jag mig en vädsjal, för jag skulle ju ha bara en sjal... :angel:

Tji vad jag bedrog mig, det har vandrat minst ett 10 tal sjalar in och ut i vårat hur och jag har haft två olika ergo och än så länge bor även en patapum toddler här hemma. Det jag ångrar idag är att jag inte köpte en trikåsjal till en början. Min första vävda sålde jag men köpte sedan tillbaka och den kommer nog att finnas kvar här många år framöver... Kanske till ett barnbarn så småningom.

För mig spelar det ingen roll hur folk bär och i vad, bara de trivs med sina val och barnen är glada och nöjda.

Gammal tråd jag vet.

Undrar im ni med manduca selar vet om det går att köpa fästet till det extra huvudstödet separat? Köpte en beg och när den kom märkte jag att en sådan fattades :down: Köpte den för 650 så kanske hade varit bättre och lagt 400 till och fått en helt ny trots att plånboken ekar :angel: Annars är jag supernöjd med den, håller med om att den är skönare än BB och ungen borde hålla med ;)

Nä tyvärr, har i princip aldrig använt huvudstödet i min och har dessutom haft samma sele i sex år så jag kan inte så mycket om de olika selarna. Men maila dem på knyt-an.se, hon borde ju veta.

Vad menar du med fästet förresten?

Menar du den lilla haken som sitter på axelbandet där man fäster resåren från huvudskyddet?
I så fall ska de gå att köpa lösa

Har tidigare fastnat för Manduca bärsele (fräst för de är snygga :love: ) Men inte haft chans att prva någon.

Nu i helgen provade jag dock en Baby Björn och den känndes väldigt skön!

Någon som provat båda och kan rekommendera någon av dem? Enda "stora" skillnaden jag upptäckt är att manducan är för barn upp till 20 kg medans babybjörnen endast är till 13 kg...
Hade en babybjörn till första barnet, riktigt hemsk för nacke och axlar. Skulle inte rekommendera den alls, då ser manducan mer ergonomisk ut tycker jag

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka