Mandarin/klementin

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Min kattunge springer så fort hon får känna lukten av en klementin när jag skalar den. Hon ryggar o tittar jättekonstigt på den..någon som vet varför?

Sv: Mandarin/klementin

Det är rätt vanligt bland katter att de avskyr citrusfrukter. Lime, citron, apelsin, klementin - allt är livsfarligt enligt deras näsa. Vet ej varför, men det är bra att använda sig av när man vill freda växter eller möbler. Lägg i apelsinskal i blomman eller spraya citrondoft över möbeln kan göra underverk (tills kattens förstörarlust blir större än avskyn för doften vill säga).

Hehe, så gör min ena misse oxå, finns bara en lukt han tycker är värre å d är tandkräm:rofl:

ni kan ju tänka er min kisses reaktion när hon smakade på apelsinjuice...:smirk: hade något roligt åt henne (skadeglad som man är när denne ska vara med överallt och smaka på¨allt) :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar