Månadens bukehäst

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
Sv: Månadens bukehäst

Månadens bukehäst... ja, idén är kanske inte så dum men hur ska det till en rättvis bedömning?
Antal segrar? jo men hur ofta vinner hästar flera segrar på en månad?
Inkörda pengar? Hm... orättvist för dem som inte har t ex Solvalla som hemmabana.
Osedvanligt bra prestation? Vem/vilka avgör det?

Bara vi kommer på ett bra sätt så tycker jag att det var en kul idé.

Ett till förslag kan ju vara att vi på Trav gör en liknande omröstning som den på Gnägg (en "årets Trav-Buke-häst")...

Antal segrar? jo men hur ofta vinner hästar flera segrar på en månad?

min pålla vann 3 segrar på rad i maj förra året (ett dubbelcup-försök).. Vilket drog in 67 000 kr.. Inte illa för att BARA vara kallblodssto..

:angel:

Senast ändrad:

Inte illa för att BARA vara kallblodssto..

:angel:

Det är väl inte så bara...? :)

Jag har också haft ett par hästar som vunnit några lopp under en och samma månad men det är ju ändå inte alltför vanligt. Det var bara så jag menade.
Säg att t ex tre st hästar startar en gång vardera under en månad och samtliga vinner, vem blir då månadens häst?

mjoo, de e klart.. det kan vara svårt.. men, då kan man ju alltid gå på pengarna om de visar sig att dom har lika många segrar..

alltså antal segrar, och som utslag (om lika många segrar) = pengar..

kanske borde vara olika kategorier för kallblod, varmblod och ponnyer?

detta kankse inte passar in här,men jag undrar vem som la in den fina bilden på anders catch för ett tag sen?? kan du pm:a mig den bilden?? tack:bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 436
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 518
Senast: Sassy
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka