Män som ratas på Tinder - ett potentiellt samhällsproblem?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Liknande fråga kan ställas exempelvis om varför män med psykisk ohälsa tenderar att inte söka hjälp, medan kvinnor vanligen gör det.

Genusordningen drabbar alla, även män. Män vinner inte heller på de invanda könsrollerna, även om en lätt kan tro det. Även män själva som grupp har svårt att förstå detta, vad det verkar.
Ovanstående är ett typexempel på detta. Män förväntas i högre utsträckning vara starka och kvinnor förväntas vara sköra. Det syns på benägenheten att söka hjälp för såna saker som psykisk ohälsa...
 
Då kan man också fråga sig att om de nu utåtagerar och därmed är lätta att fånga, varför man inte gör det.

Det är inte "om", utan konkret att det sker. Det finns oräkneligt med pedagogiska/specialpedagogiska empiriska undersökningar från länder över hela världen som diskuterar detta.

Man "fångar" dem i Sverige med lågaffektivt bemötande, i andra länder finns andra metoder för att få dem igenom skolan med godkända betyg. Skolan har inte något kurativ funktion och ska inte uppfostra, lärarnas jobb är att se till att eleverna klarar kunskapskraven. Så det är inte så att en utåtagerande elev "fångas upp" på något sätt efter skolan, då är skolans uppdrag slutfört.
 
Fan vad äckliga flera män verkar vara. Både mentalt och hygieniskt. 🤮🤮🤮🤮🤮 måtte jag aldrig bli singel!!


Jag får då lägga in ett sånt där tröttsamt inpass och säga att alla män i min omgivning under livet varit/är fullt kapabla att sköta sin hygien och sina tänder. :D:cool:

Så himla vanligt kan det väl inte vara att folk inte borstar tänderna eller tvättar händerna då du varit på toa?!
 
Jag får då lägga in ett sånt där tröttsamt inpass och säga att alla män i min omgivning under livet varit/är fullt kapabla att sköta sin hygien och sina tänder. :D:cool:

Så himla vanligt kan det väl inte vara att folk inte borstar tänderna eller tvättar händerna då du varit på toa?!

Alltså alla män jag dejtat har både tvättat händerna, duschat och borstat tänderna. Iofs har jag aldrig dejtat de där lågstatusmännen så kanske är därför. Men blev lite chockad av att läsa vad en del upplevt :/

Min sambos pappa (75+) tvättar inte händerna efter toabesök eller om han varit ute osv. Tycker det är sjukt äckligt och jag vägrar äta hemma hos honom och har han varit hos oss slänger jag mat han tagit på (typ ost och sånt).
 
Jag får då lägga in ett sånt där tröttsamt inpass och säga att alla män i min omgivning under livet varit/är fullt kapabla att sköta sin hygien och sina tänder. :D:cool:

Så himla vanligt kan det väl inte vara att folk inte borstar tänderna eller tvättar händerna då du varit på toa?!

Jag kan inte tala för tandhygien, men OJ så mycket mindre tvål och pappershanddukar det går åt på en publik herrtoalett jämfört med damtoaletten. Och detta trots att den första är mycket mer välbesökt.
 
Jag kan inte tala för tandhygien, men OJ så mycket mindre tvål och pappershanddukar det går åt på en publik herrtoalett jämfört med damtoaletten. Och detta trots att den första är mycket mer välbesökt.

Herrarnas toaletter är ofta sjukt äckliga. Man får hoppa mellan pölarna på golvet och många män har inte lärt sig att pissa sittandes så det inte stänker överallt.
Det är rätt vidrigt tyvärr.
 
Och dessa män står även upp och kissar på tåg och flygplan (som RÖR sig) :banghead:
På min arbetsplats verkar dom sköta sig på de gemensamma toaletterna dock . De allra flesta har ju akademisk utbildning dock. Vet ej om det är nåt som påverkar och det faktum att den är gemensam.

Eller ja inte helt. Rätt ofta kommer man ju in på toan och nån har glömt att spola eller använda toalettborsten efter sig. Men går dock inte att veta om det är en kvinna eller man som är boven även om majoriteten är män på arbetsplatsen.
 
Jag ger ingen sanning alls för jag tror inte att det finns en sanning när det gäller liknande fenomen. Jag tror att det finns mängder med perspektiv

”Mängder med perspektiv” är ju precis den sanning du håller dig till.

Trådens ämne är att män blir bortvalda på Tinder, och därmed potentiellt farliga. Där finns det inga ”många perspektiv” vems ansvar det är, den vinklingen är vidrig.

Igen, betänk gärna att män har mycket mer att vinna på parrelationer, och kvinnor har massor att förlora. Varför skulle det då vara ett problem att relationerna blir färre?
 
”Mängder med perspektiv” är ju precis den sanning du håller dig till.

Trådens ämne är att män blir bortvalda på Tinder, och därmed potentiellt farliga. Där finns det inga ”många perspektiv” vems ansvar det är, den vinklingen är vidrig.

Igen, betänk gärna att män har mycket mer att vinna på parrelationer, och kvinnor har massor att förlora. Varför skulle det då vara ett problem att relationerna blir färre?
Vad menar du med att män har mer att vinna och kvinnor mer att förlora?
 
Men vad är det man ska tjäna på att hålla sig utanför förhållande om man hittar någon man tycker om?

Det handlar väl mer om frågan om det är värt det att aktivt söka en parrelation. Hittar en någon en tycker om är det väl bara att väga fördelar och nackdelar och sedan ta beslutet om det är värt att satsa eller inte.
 
Det handlar väl mer om frågan om det är värt det att aktivt söka en parrelation. Hittar en någon en tycker om är det väl bara att väga fördelar och nackdelar och sedan ta beslutet om det är värt att satsa eller inte.

Naturligtvis under förutsättning att personen tycker om en tillbaka.
 
Det handlar väl mer om frågan om det är värt det att aktivt söka en parrelation. Hittar en någon en tycker om är det väl bara att väga fördelar och nackdelar och sedan ta beslutet om det är värt att satsa eller inte.
Ja men då förstår jag inte perspektivet med att män tjänar mer och kvinnor har mer att förlora. Just de faktorer du nämner borde vara samma.
 
Ja men då förstår jag inte perspektivet med att män tjänar mer och kvinnor har mer att förlora. Just de faktorer du nämner borde vara samma.

Fast inte riktigt. Som skrivits tidigare får kvinnor ofta ge mycket mer i en relation både fysiskt i form av att sköta hus och hem och emotionellt i att bära relationen. Det innebär dessutom större risk för en kvinna att vara i förhållande med en man.
Mannen vinner ganska ofta det kvinnan förlorar; någon som sköter hus och hem och som roddar relationer.
Det här har ju skrivits flera gånger redan.
Sedan vinner båda partnerskap förstås, men jag tror en del kvinnor börjar ifrågasätta om det är mödan värt och därför väljer att förbli singlar och ibland ensamma mödrar från början istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp