Män som ratas på Tinder - ett potentiellt samhällsproblem?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju det fler och fler kvinnor inser att de inte behöver vara - därav överskottet av "unga, arga, snälla män" som inte hittar en partner kanske?
Jag trodde de unga arga var såna som aldrig fick någon relation. Verkar ju som att massor av mansbäbisar lyckas hos kvinnorna iaf ? Dom kanske är snygga eller charmiga så kvinnorna överser deras bäbisfasoner ?
 
Alltså, jag måste bara få glädjas lite åt mannen i mitt liv i denna tråd. Jag inser att det är totalt ointressant för 99% av er, så jag lägger texten i en spoiler så slipper ni läsa. (men jag vill ändå skriva den, för min skull, för att jag är så glad!).

Om vi bortser från faktumet att han alltid finns där för mig, alltid stöttar mig och försöker lyssna när jag behöver prata och alla de bitarna och tar upp rena faktasaker så är han ändå hur bra som helst. Han tar lätt 70% av hushållsarbetet, mer i perioder, mindre i andra perioder. Jag tar i gengäld det mesta med djuren. Han har förståelse för min ADHD och istället för att bli arg på mig när jag inte har sett att det är stökigt så föreslår han att vi städar tillsammans. Han förstår att det inte är att "bara ta tag i det" alltid och hjälper mig att komma igång och organisera upp saker.

Han lagar mat, tvättar, städar och ställer upp på saker jag ber om även när han inte vill. Enda nackdelen är väl att jag har gått upp 15 kilo i vikt sedan jag träffade honom :rofl::rofl:

Han skulle kanske kunna duscha oftare, men jag har o andra sidan inget problem med att hans hår är lite fettigt ibland, och han luktar aldrig illa. Att duscha varje dag är ju ändå inte bra för miljön. Och skulle jag säga till honom att ta en dusch så skulle jag aldrig behöva be två gånger.

Lägg till att han är intelligent, tycker om att diskutera saker och självklart feminist :love:
Jackpott liksom! Jag lär få svårt att hitta någon lika bra om jag bestämmer mig för att byta.
 
Ja?
Och en av de stora bakomliggande orsakerna till att kvinnor sjukskrivs i större utsträckning än män brukar vara arbetsbördan som är 100% på jobbet och sedan nästan lika stor procent när de kommer hem.
Ja men det i sig är ju inget bevis för att det är vanligt utan det är då en vanlig gemensam faktor bland kvinnor som blir utbrända.
 
Ja men det i sig är ju inget bevis för att det är vanligt utan det är då en vanlig gemensam faktor bland kvinnor som blir utbrända.

Det finns många undersökningar som behandlar obalansen i arbetsbördan i hemmet, det har naturligtvis inte bara med utbrändhet att göra men jag tycker att det säger någonting att många kvinnor måste sjukskriva sig från arbetet för att de i princip jobbar två heltider.
Tror du inte att det stämmer att det i huvudsak är kvinnan i hemmet som roddar städning, barn, släktrelationer, när det ska bjudas hem, när det ska gås bort?
 
Jag trodde de unga arga var såna som aldrig fick någon relation. Verkar ju som att massor av mansbäbisar lyckas hos kvinnorna iaf ? Dom kanske är snygga eller charmiga så kvinnorna överser deras bäbisfasoner ?

Den yngre generationen kvinnor kanske är klokare och ratar mansbebisarna på en gång? Eller så fokuserar de på sig själva och väljer utbildning framför kärleksrelationer. Kvar blir unga, besvikna män.
 
Den yngre generationen kvinnor kanske är klokare och ratar mansbebisarna på en gång? Eller så fokuserar de på sig själva och väljer utbildning framför kärleksrelationer. Kvar blir unga, besvikna män.
De yngre killarna är ju lite mer jämställda än de äldre. Rent generellt. De jag pratar med som är tillsammans med 90-talister har inte alls samma problem med arbetet hemma som de som är tillsammans med 60- eller 70-talister.

Nu blev det ju så att jag är tillsammans med en 90-talist och han är helt annorlunda än de män jag varit sambo med tidigare från sent 70- och tidigt 80-tal. Denna är helt självgående när det kommer till hushållsarbete och i ärlighetens namn gör han nog betydligt mer än mig. Det enda jag faktiskt är bättre på är att tvätta, men det är för att jag gör av med ungefär dubbelt så mycket tvätt så jag behöver tvätta mina grejer oftare. Denna är mer eller mindre helt självständig när det kommer till djuren också. Däremot tar han inte in Connemara-märren för kraftfoder, men det finns inga krav över huvud taget på honom att sköta om mina hästar. Hade jag dock bett honom göra det hade han trotsat det lilla inhyrda lurviga monstret till shettis och gjort det (hon har väldigt lätta bakben som viner genom luften om "fel person" kommer).
 
Den yngre generationen kvinnor kanske är klokare och ratar mansbebisarna på en gång? Eller så fokuserar de på sig själva och väljer utbildning framför kärleksrelationer. Kvar blir unga, besvikna män.

Jag tror inställningen hos kvinnor har gått ifrån "haha män vet ju inte hur man använder en dammsugare ;):love:"
till "jag är hellre singel än har en partner som inte vet hur man använder en dammsugare"

Jag är född -85 och märker stor skillnad bara på några år på hur vissa saker som innan skojades bort som en grej män helt enkelt inte kunde/visste/förstod nu faktiskt ses som något man inte vill ha hos en partner.
 
Jag tror inställningen hos kvinnor har gått ifrån "haha män vet ju inte hur man använder en dammsugare ;):love:"
till "jag är hellre singel än har en partner som inte vet hur man använder en dammsugare"

Jag är född -85 och märker stor skillnad bara på några år på hur vissa saker som innan skojades bort som en grej män helt enkelt inte kunde/visste/förstod nu faktiskt ses som något man inte vill ha hos en partner.

Tack, det är bland annat det här jag försökt få fram, men du sade det så enkelt och rättframt. :)
Det är helt enkelt inte värt det om en inte hittar precis rätt match.
Uppoffringen i partnerskapet ofta för stor medan livet som singel inte längre är någon större börda för många kvinnor. Många män, och framför allt mansrollen, har inte hängt med här.
 
Uppoffringen i partnerskapet ofta för stor medan livet som singel inte längre är någon större börda för många kvinnor. Många män, och framför allt mansrollen, har inte hängt med här.
Det är ju lite synd att säga, men jag lever ett roligare och mer intressant liv som singel. Jag reser mer, är mer aktiv, träffar mer människor och är mer socialt överlag, etc. Som sambo blir jag mer hemmasittandes på något vis, även om vi ju också reser och hittar på grejer. Men är jag singel äter jag gärna middag med vänner, är jag sambo äter vi två hemma själva typ.
 
Det är ju lite synd att säga, men jag lever ett roligare och mer intressant liv som singel. Jag reser mer, är mer aktiv, träffar mer människor och är mer socialt överlag, etc. Som sambo blir jag mer hemmasittandes på något vis, även om vi ju också reser och hittar på grejer. Men är jag singel äter jag gärna middag med vänner, är jag sambo äter vi två hemma själva typ.
Träffa en aktiv kille som vill resa då?
Saknar du inte närhet , sex, nån som bryr sig om dig och den nära relation man får till en partner?
 
Träffa en aktiv kille som vill resa då?
Saknar du inte närhet , sex, nån som bryr sig om dig och den nära relation man får till en partner?

Nära relation och någon som bryr sig om mig passar in på varje nära vän jag har, det behöver jag inte en partner för.

Nu har jag en partner men jag har inga problem att förstå mina väninnor som är fullt nöjda med sina singelliv.
 
Träffa en aktiv kille som vill resa då?
Saknar du inte närhet , sex, nån som bryr sig om dig och den nära relation man får till en partner?

Nu kan jag inte svara för Ramona men jag har varit frivilligt singel rätt länge och först nu har jag fått en sak jag saknar, jag saknar att lära känna en ny person som jag utvecklar känslor för. Sex hade jag i början när jag blev singel men sen kändes det va strunt samma
 
Träffa en aktiv kille som vill resa då?
Saknar du inte närhet , sex, nån som bryr sig om dig och den nära relation man får till en partner?
Nu är jag inte Ramona, men Jag saknar absolut en närhet som kärleksrelationer ger, som singel, men den närheten är helt enkelt inte värd mer än den negativa påverkan kärleksrelationer har haft i mitt liv. Så jag är hellre utan närheten, men lever ett enklare, friare, behagligare och mindre belastande liv på egen hand. Och det är väl det som är grejen, att i många fall blir relationen ett ok för kvinnan att bära och det tar mer energi än det ger. Om jag träffar på en man som ger mig mer energi än han tar kommer jag omvärdera det så klart, men jag har inget behov av att leta efter någon, jag klarar mig utmärkt på egen hand.
 
Nu är jag inte Ramona, men Jag saknar absolut en närhet som kärleksrelationer ger, som singel, men den närheten är helt enkelt inte värd mer än den negativa påverkan kärleksrelationer har haft i mitt liv. Så jag är hellre utan närheten, men lever ett enklare, friare, behagligare och mindre belastande liv på egen hand. Och det är väl det som är grejen, att i många fall blir relationen ett ok för kvinnan att bära och det tar mer energi än det ger. Om jag träffar på en man som ger mig mer energi än han tar kommer jag omvärdera det så klart, men jag har inget behov av att leta efter någon, jag klarar mig utmärkt på egen hand.

Det där sista du skriver tycker jag är mycket intressant. Väldigt många kvinnor säger precis som du att dom letar inte, men dyker det upp någon som är intressant så kan jag tänka mig. Jag har fått tips från kvinnor leta inte , kärleken kommer när du minst anar det. Generellt fungerar det inte så om man inte är kvinna. Dvs, för att många kvinnor ej behöver leta då männen är de som jagar.
Pratat med flera kvinnor som blir raggade på precis överallt , jobbet, kassan, krogen m.m. Nu gäller det väl kanske inte alla kvinnor men många.
Män kan inte göra så , de kan inte vara passiva om de vill ha en chans att finna en partner.
Den där dynamiken är intressant. Varför anstränger sig inte kvinnor mer för att hitta rätt partner istället för att vänta på det som bjuds?
 
[


Det där sista du skriver tycker jag är mycket intressant. Väldigt många kvinnor säger precis som du att dom letar inte, men dyker det upp någon som är intressant så kan jag tänka mig. Jag har fått tips från kvinnor leta inte , kärleken kommer när du minst anar det. Generellt fungerar det inte så om man inte är kvinna. Dvs, för att många kvinnor ej behöver leta då männen är de som jagar.
Pratat med flera kvinnor som blir raggade på precis överallt , jobbet, kassan, krogen m.m. Nu gäller det väl kanske inte alla kvinnor men många.
Män kan inte göra så , de kan inte vara passiva om de vill ha en chans att finna en partner.
Den där dynamiken är intressant. Varför anstränger sig inte kvinnor mer för att hitta rätt partner istället för att vänta på det som bjuds.

Nu har du låtit bli att läsa tror jag. Vad i denna tråden gör att du får uppfattningen att kvinnor som säger sig vara nöjda med sitt singelliv vill bli raggade på?
Jag skulle vilja säga att alla människor kan träffa på andra människor så länge de går utanför dörren.
 
Nu har du låtit bli att läsa tror jag. Vad i denna tråden gör att du får uppfattningen att kvinnor som säger sig vara nöjda med sitt singelliv vill bli raggade på?
Pratar inte bara om kvinnor som är nöjda med sina singel liv. Var mer generellt att de män som inte lär sig hur man raggar på kvinnor hamnar utanför. Finns böcker som the game och sjukt mycket material på Youtube om hur män ska ta kontakt med kvinnor. Varför finns ej motsvarigheten för kvinnor? Eller får kvinnor bara lära sig att se söta ut så kommer männen ?
 
Senast ändrad:
Pratar inte bara om kvinnor som är nöjda med sina singel liv. Var mer generellt att de män som inte lär sig hur man raggar på kvinnor hamnar utanför.

De kan sluta jbba på att "ragga på kvinnor" och lära sig hantera sitt singelliv istället. Sedan kanske de kan börja träffa människor som folk, bygga relationer och så småningom även hitta en partner - och om inte har de i alla fall en trevlig social grund att stå på och då blir det mindre tungt att vara ensam, tänker jag.
Där någonstans borde det ju börja.
Klarar man inte av att vara ensam klarar man inte av att hantera ett förhållande särskilt bra heller, tror jag. Risken är stor att man istället belastar sin eventuella partner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp