Om vi bortser från faktumet att han alltid finns där för mig, alltid stöttar mig och försöker lyssna när jag behöver prata och alla de bitarna och tar upp rena faktasaker så är han ändå hur bra som helst. Han tar lätt 70% av hushållsarbetet, mer i perioder, mindre i andra perioder. Jag tar i gengäld det mesta med djuren. Han har förståelse för min ADHD och istället för att bli arg på mig när jag inte har sett att det är stökigt så föreslår han att vi städar tillsammans. Han förstår att det inte är att "bara ta tag i det" alltid och hjälper mig att komma igång och organisera upp saker.
Han lagar mat, tvättar, städar och ställer upp på saker jag ber om även när han inte vill. Enda nackdelen är väl att jag har gått upp 15 kilo i vikt sedan jag träffade honom
Han skulle kanske kunna duscha oftare, men jag har o andra sidan inget problem med att hans hår är lite fettigt ibland, och han luktar aldrig illa. Att duscha varje dag är ju ändå inte bra för miljön. Och skulle jag säga till honom att ta en dusch så skulle jag aldrig behöva be två gånger.
Lägg till att han är intelligent, tycker om att diskutera saker och självklart feminist
Jackpott liksom! Jag lär få svårt att hitta någon lika bra om jag bestämmer mig för att byta.