Det behöver ju dock inte vara så
Jag (kvinna) är inte särskilt bra på relationer, framförallt inte att upprätthålla relationer. Jag har ingen kontakt med tidigare vänner, jag har tappat all kontakt med dem efter att jag flyttat/slutat på den skolan/slutat på ridskolan/etc. På julen är jag den i släkten som går ut med alla hundarna, hämtar ved, skottar snö, eller vad som nu kan behöva göras som inte kräver att jag står i köket och samarbetar med folk eller planera sakerna som ska göras
Min ena syster, som jag träffar mest helt enkelt för att hon bor närmast, vet hur jag fungerar och ska vi göra något är det hon som lagar mat - oavsett om vi är hemma hos mig eller henne (delvis för att hon bryr sig väldigt mycket mer om vad vi äter än jag
). Jag har aldrig förstått poängen med att gå och fika, gå på stan eller liknande och hade mycket hellre testat på någon aktivitet.
Jag lever dock själv och har alltid gjort det, så jag vet inte hur jag skulle vara i jämförelse med en partner. Och jag är så pass introvert att jag inte har några problem med att jag någonsin känner mig själv eller ensam