Män högst rankade i världen - Hoppning

Sv: Män högst rankade i världen - Hoppning

Problemet är väl att du inte kan skaffa barn i all evighet... Du har ju en begränsad tid på dig. Efter 40 brukar det vara svårare och sen tar det några år till, därefter går det inte alls... Och det är ju inte alls säkert att man vill sluta rida på elitnivå innan man är 40.

Olyckor är ju inte könsbundna på samma sätt som graviditeter, så där är det ju lika för alla!:D

Nej men man får ju prioritera och välja. Det är ju ingen som tvingar en att sluta, väljer man att skaffa barn när man är i toppen av rankingen så får man väl se till att jobba dubbelt så hårt sen om man vill vara kvar.
Preciiis som alla andra får göra om de är borta från tävlingar!

Ja men könet ska ju inte styra. Det ska alltid vara lika för alla om man ska blanda in jämnställdhet i allt. :p
Om någon får rankingen fryst så måste ju alla få det om de pga fysiska skäl inte kan vara med och tävla.
Annars är det knappast rättvist/jämnställt. :cool:

Men att kvinnor föder barn kan ju knappast vara den största faktorn till att de är fler män på världsrankningen?

Hur skiljer sig en kvinna och en man åt om man ska jämföra ridningen då?

Till vilken punkt i livet tror ni många väljer att sluta rida på topp nivå?

Senast ändrad av en moderator:

Det tror jag inte heller.

Jag tror inte heller det är just på toppnivå folk slutar, utan det är på de lägre nivåerna eller på vägen upp. De kvinnor som inte har jättestort intresse och/eller mycket pengar prioriterar annat helt enkelt?
Jag vet många duktiga tjejer som slutar antingen i tonåren (ponnytiden) eller i 20årsåldern, just för att de inte vill lägga ALL tid på hästarna. Jag får intrycket av att killar som är bra på sin sak inte "ger upp" lika lätt.

När man väl kommit upp till toppen tror jag inte man slutar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 589
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024