Mammas coon kille posar *bildbomb*

MrsScabtree

Trådstartare
Nu har Bailey (Kvarnsjön Alzero) hunnit bli hela 8 månader så jag tänkte uppdatera med lite bilder. Till hans egna förtret kastrerades han i fredags och matte passade även på att väga kissen. Han väger 6,5 kilo i nuläget men kommer troligen bli lika stor som pappa som väger 8 kilo. För er som inte vet är det en Maine Coon hane som syskonskaran köpte till mamma i 50 års present-en mycket uppskattad sådan! :D

Va? Tar du kort? Okej, bäst att sätta en skön avslappnad pose.
Bailey2.jpg

Det här är min tigerpose
Bailey3.jpg

Vad jobbig du är, jag tittar ut genom fönstret istället

Bailey4.jpg

Gah! Släpp ner mig!! (kolla tassen)
Baileystor2.jpg

Kommentera gärna! :)

Sv: Mammas coon kille posar *bildbomb*

ååååååh rasen Maine coon är så vacker!:love: och det där var ingen dålig kille!:d:love: riktigt fin!:love:

Fian bilder på fin katt. Han ser verkligen stor ut. :)

Första gången jag är inne på kattforumet :D Jättefina, jag gillade speciellt nummer tre i profil.

Superfin! Vilken vacker röd färg!

oh herre! vilken MAJESTÄTISK katt!

jag går under av avund! en sådan vacker bjässe vill jag också ha!

har han breda tassar också?! som björnlabbar? då kommer jag sätta allt jag har på att komma och stjäla honom...!

har han en så pompös personlighet som han ser ut att ha?!
:love::love::love:

Oh vilken jättekatt! Om det inte var för pälsvården skulle jag inte alls ha något emot att skaffa en sådan.

Oh vilken jättekatt! Om det inte var för pälsvården skulle jag inte alls ha något emot att skaffa en sådan.

oh ja just det... det där förträngde jag - långhåriga utekatter är ingen hit *erfarenhet*

oh herre! vilken MAJESTÄTISK katt!

jag går under av avund! en sådan vacker bjässe vill jag också ha!

har han breda tassar också?! som björnlabbar? då kommer jag sätta allt jag har på att komma och stjäla honom...!

har han en så pompös personlighet som han ser ut att ha?!
:love::love::love:

Han är en hemskt personlig katt, fast han är långt ifrån lika arrogant och högmodig som han ser ut på bilderna :D . Det är en hemskt social och lekfull katt som är överallt ALLTID. Min hund är bästa kompisen och allt ska undersökas och klättras och hoppas på och så vidare. Löjligt snäll men ganska "tuff" och pratar en del. Duschen är jättekul att sitta i om det droppar och har sig...onekligen speciell :D
Och ja, tassarna är som björnlabbar med tofsar på sig.:love:

Jättefin katt och fina bilder!

En dag ska jag också ha en Maine Coon :love:

Verkligen jättefin:love:
Jag har ju en här hemma och han var stooor i sina bästa år, han vägde 12 kilo:angel: och inte det minsta fet utan väldigt mycket muskler:love:

Tyvärr fick han atros i bogen och gick ner en del under sjukdoms tiden, han har fått stanna på 8 kilo nu för att inte belasta bogen i onödan, fast han är 14 år nu så är han fortfarande lika lekfull:love: han struntar väl i att han inte får hoppa längre:angel:

De är alldeles utmärkta att ha som både inne och ute katter!

Det händer någon gång i månaden att han fått en tova som måste klippas bort, annars sköter han sin päls väldigt bra själv!

Det är bara när han gått i kardborrar som det är lite problem;)

Wow, vad fin han har blivit! Och stor! :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är tanken att det ska bli en tråd för oss med maine coon katter, endera egna eller i vår närhet, vi som planerar att köpa med...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
39 215
Senast: Augusti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar