Sv: Mammarapport!
Idag är Neo 16 dagar gammal, och nya frågor har dykt upp.
Hoppas att nån orkar förbarma sig över min okunskap...
Finns det NÅT man kan göra för att minska mängden mjölk (dvs produktionen) eller är det bara att gilla läget?
Jag har MASSOR, och pojkstackarn hinner aldrig tömma dem, inte ens i närheten. Har inte pumpat så mycket, har väl dels inte orkat, dels tänkt att brösten kanske bara producerar mer då. Har pumpat nån gång om dan, innan amning, när brösten känts sprängfyllda.
Kan inte gå utan bh eller inlägg, då har vi snart mjölk i hela lägenheten.
Är det alltid såhär? Ska jag kanske bara vara tacksam för att jag har så mycket? Nån som vill köpa....?
Till nästan dilemma.
Jag har haft en sånt sjuhelvetes humör de senaste 4 dagarna, helt bisarrt och faktiskt ganska läskigt. Känner det fysiskt i kroppen, jag blir SÅ JÄKLA ARG (utan anledning) och vill bara slå nån (men skulle givetvis aldrig göra det utan har istället vräkt ur mig diverse elakheter på pojkvännen
, som inte fattat nånting). Det går upp och ner, ibland är jag mig själv, men när det kommer har jag noll tålamod och det känns jätteobehagligt att amma, det som jag tycker är urmysigt annars.
Det kom verkligen som en chock, eftersom jag känt mig så otroligt lugn och tillfreds fram till nu.
Med humöret kom också en ständig hunger och sötsug, efter att i princip inte ätit nåt på 2 veckor (och inte varit sugen på nåt heller), mensvärk (känns inte som eftervärkarna, som jag hade de första dagarna efter förlossningen) och överhuvud taget en stark känsla av pms.
Kan man få mens såhär snart efter, eller vad är det som händer med mig?
Och sista frågan, vad kan ma göra åt magknip (tänker på bäbis nu)?
Tror han haft lite ont senaste dagarna, han har varit gnälligare än vanligt och hård på magen. Kan det vara nåt jag ätit?
Kram/
Josefine, angel to some, demon to others