Sv: Mammarapport!
Hej igen, fortsätter rapportera allt eftersom tiden går. Det dyker ju nämligen upp nya frågor hela tiden!
Bröstproblemen är mycket bättre, vårtorna gör fortfarande ont men outhärdligt ont gör det bara första sugen, sen blir det lite bättre.
Har fortfarande inte smörjt på nåt, bara tagit bröstmjölk.
Pumpar ur litegrann nångång om dan eller när det känns som att Neo inte hänger med.
Han äter mycket oftare redan

. Inatt höll jag på att gå av av... Verkar som jag begåvats med ett barn med ett enormt stort sugbehov. Visst finns det såna?
Ammar ca var 3:e timme, natt som dag, vilket ju är normalt. Grejen är att han inte verkar nöjd. Han suger klart ganska snabbt, men ofta vill han ha en omgång två när han vilat några minuter (han verkar mätt, men fortsätter ändå suga om än väldigt veligt).
När han ätit i två omgångar, kräkts upp lite överskott och somnat i min famn lägger jag ner honom brevid och första dagarna sov han ju som en stock. Nu är det mer regel än undantag att han vaknar och inte blir nöjd förrän han får suga igen. Inatt för första gången tog jag inte upp honom till bröstet igen, eftersom jag visste att han inte var hungrig utan bara ville tutta.
Hade hört att man inte ska börja med napp för tidigt, men det sket jag i efter att ha ammat i en timme åt gången varannan timme... Han verkar ju ändå ha väldigt bra teknik och amningen i sig är det ju inga problem med. Just då gick det inte jättebra för nappen var för stor, men idag köpte vi en liten och då gick det bättre.
Han är fortfarande väldigt tuttig och nappen ramlar ju såklart ut hela tiden, men jag måste bara få vila mina stackars tuttar ibland

.
Annars njuter jag verkligen, älskar att amma!!
Stygnen är fortfarande ömma, men bättre.
I övrigt allt väl, jag är något tröttare men fortfarande helt ok.
Blev förvånad över hur snabbt kilona rasar. Har gått ner 6 kg på mindre än en vecka utan att ha gjort nånting (födde i fredags). Är 5 kg ifrån min ursprungsvikt. Jag ser ganska smal ut redan, men har fortfarande lite degmage kvar.
/Jossan, lycklig