Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

LAPTOP

Var ute igår o letade mammabyxor, provade på hm, lindex, pop, kappahl... Jag hade velat hitta ett par jeans..o alla de man provade gjorde att ens rumpa blev helt utsmetad ner längs låren... Typ
Efter en o en halv timmes provande kände jag mig helt knäckt o fläskig.
O det borde jag nog inte göra, jag drar normalt 30 34 i ett par levis jeans så ngn storviktare är jag inte. Men ändå kan man fetglömma alla mamma jeans i dessa butiker.
SKa det behöva vara så, tror tillverkarna att bara för att man är gravid så vill man se ut som en valross....
Var inne o kollade lite på nätet o funderade på om man ska beställa hem o prova men just nu känns det tröstlöst.
Vad har ni för erfarenheter?
Ngn som har provat La Redoute s mammabyxor?
Eller andra som har känt sig som mig o hittat bra byxor?:confused:
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Jag hade två par byxor som såg fina ut, men som gled ner hela tiden (inköpta på Ullared).
Kompisen hade ett par som såg grymt snygga ut, men jag vet tyvärr inte hur de satt.
De flesta mammabyxor jag har stött på glider bara ner hela tiden...
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Nej, inga av de "fina" mammabyxor jag testat sitter snyggt. jag vet inte hur dom tror att man ser ut som gravid=/

Jag håller mig till mjukisbyxor istället. är bara lite mer än två månader kvar att se ut som en lodis=)
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Jag var som tur var gravid på sommaren, så jag hade adidas-shorts och flip-flop hela sommaren :D
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Jag köpte mina första mammakläder för ett par veckor sen, och döm om min förvåning när jag hittade ett par snygga jeans på HM! Brukar annars inte alls hitta kläder där som passar mej men jag o en kompis kikade in bara för att och båda hittade kläder :)
Jag är väl lite större än du och antagligen har vi grymt olika kroppsform men jag hittade iaf ett par jeans med hög mudd som nu räcker hela vägen till underkanten av bysten (är bara i v 17 så magen är inte så stor än). Byxorna sitter uppe som dom ska, det går att justera med ett resårband i linningen från insidan om de sitter lite löst och jag är helnöjd! Köpte dessutom ett par snickarbyxor på samma ställe som jag oxå gillar, magen har gott om plats att växa och det var en snygg modell.

Min kompis köpte tidigt ett par jeans på Polarn o Pyret som var grymt snygga, men mudden var inte så hög på dem så nu i v.30 ungefär räcker inte mudden till och glider ner under magen istället, men mycket snygga och hon använde dem mycket i början. (hon är av den smalare sorten:D )

Hoppas du hittar nåt, själv ska jag gå igenom lite av det syrran kom förbi med häromdan o se om nåt av det hon hade kan passa mej :)
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Hittills har jag kunnat ha ett par jeans i en större storlek, funderar på att köpa en sådan "kil" som man sätter i byxorna för då kan jag ha mina gamla jeans. Jag jobbar på ett stort kontor så det känns inte kul att ha typ joggingbyxor på. De åker i stället på direkt när jag kommer hem... hehe
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Jag köpte ett par svart addidas byxor. De är lite lätt glansiga i tyget och har inga muffar vid fötterna. Ser ut som vanliga byxor. Har ett vitt streck vid fickorna plus addidasmärket, men har man en lite längre tröja på sig så syns inte det. Har använt mina på fest och ingen har trott att det är träningsbyxor utan trott det är vanliga.
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Eftersom jag är en tvättäkta jeans-människa så valde jag att köpa ett par dyrare. Jag betalade 650 kr för ett par jeans av märket tête-à-tête.

Jag överdriver inte om jag säger att jag använde dem varje dag från ve. 20 till ve 37 då mina barn föddes. Helt suveräna!

När jag köpte dem trodde jag aldrig att jag skulle kunna ha dem så länge. Men inte ens min tvillingmage a la grande var några problem! :)

/Timsetim
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

jag har kollat på nätet på deras jeans. De ser snygga ut o verkar skurna på ett bra sätt.
Hur tycker du att de satt i rumpan? När man tittar på bilderna där de säljs ser de ut att vara normala bak o rejält nerskurna vid magen istället.
Hur var de i storlekarna?
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Nerskurna vid magen?

Jag köpte en storlek för stort och trots det så satt de bra, även över rumpan. De är lite strechiga så de håller passformen.

Sen var mina höga fram, dvs de gick upp om magen. Men inte med en extra "resår" som andra utan med samma jeanstyg. Det kändes inte alls konstigt och man kunde ändå ha åtsittande tröjor utan att det blev bylsigt. Innan jag blev riktigt rund om magen vek jag in "resåren", men sen var det skönt att ha den om magen.

Jag köpte mina i en affär med bara mammakläder. Det var kanon att få hjälp!

/Timsetim
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

jag har funderat på en grej...
alla mammabyxor verkar ju gå upp till öronen, skulle det inte gå att ha ett par superlågt skurna jeans och en lång tröja? bara funderade på varför det är som det är :)
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Mammajeans i STRETCHjeanstyg rekommenderas. Jag hade såna som gick över hela magen, skönt på vintern.

Annars funkar det skitbra med att ha ett nummer för stora joggingbyxor BAK OCH FRAM :idea:
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Jag var väldigt skeptisk till mammajeans à la jättemudd innan jag blev gravid, men de är såååååå sköna!!

Låga jeans fungerade inte på mig. De gick inte att knäppa och de skar in i magen.
Då bar jag ändå min mage ganska så högt ända fram till förlossningen.
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

KL
Jag köpte ett par byxor på hennes, ett par på BOOP och ett par i NY. Jag är ingen jeansmänniska och kan inte gå i mjukisbyxor på jobbet, men hennes brallorna har jag använt massor. De har mudd. Det har även de jag köpte i NY, men dit är det ju en bit.
Sen har jag även använt en hel del kjol.
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

I början när magen börja komma fram hade jag ett på vanliga lågt skurna jeans det funkade jättenbra! Men sen när magen och lår blev större så köpte jag ett par Mammajeans m. mudd på Lindex (hade porvat ett par tidigare men de satt kass då men sen hade tydligen kroppen svällt till rätt form för de jeansen:D) Det är de byxor som fått hänga med hela tiden nu. Har ett annat par med byxor oxå typ svarta med drgkejor i båda sidorna tror de kommer från HM. Dom ä kass för drgkedjan går upp hela tiden :cool: Brukar ha lite mjukisar på mig oxå det är ju aldrig fel även om det inte är så snyggt...
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Jag köpte ett par på Lindex som var skurna under magen och de satt väldigt bra på mig. Är liten och blev aldrig speciellt stor. Ville inte ha muddbyxorna...och vägrade ha snickarbyxor.
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Jag använde makens mjukisbyxor, bak och fram eller hans långkallingar. Ska ju meddela att jag i normala fall har strl 36 och han har XL....och jag behövde verkligen hans strl på byxor då.

Skönaste byxorna jag hade var ett par jeanssnickarbyxor köpta på KappAhl i Sundsvall för läääänge sedan, tidslösa och URsköna och de klämde INTE åt runt magen vilket jag framförallt med barn nr två tyckte var obehagligt.
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Tack alla.
Jag har oxå idag ett par lågt skurna jeans som jag får ha uppknäppta när jag sitter på jobbet. Funkar än så länge.
Kanske som ngn skrev att när magen blir ännu större så kanske mammabyxorna sitter bättre.
Är halvvägs nu så det är väl nu den verkligen sätter fart.
Det som känns tråkigt är att många byxor är så himla dyra, o med tanke på att man bara ska använda dem i typ 4 -5 mån så känns det som en del pengar att hosta upp. Man vill ju hellre lägga de pengarna på kuliga barnsaker.. :angel:
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

I början, när magen ännu inte var så stor, hade jag ett hårband i knapphålet, spänt till knappen, i byxorna.
Och så en långre tröja/skjorta över det.

Till slut så skaver det, men i början fungerar det fint! :)
 
Sv: Mammabyxor, finns det NÅGRA som sitter ok?

Jag köpte två par jeans på Growinlife (butiker finns i stockholm men även webbutik på growinlife.se) de var jättesköna. Båda var såna som är skurna normalt bak men jättelågt på framsidan. Det ena paret blev min favorit och jag hade dem från v18 tills slutet! Gick bra pga att de var gjorda av superstrecth.

Sen köpte jag ett par finbyxor på Bigbelly (även de har webbutik (bigbelly.se) i stretch som gick över magen. De var också jättefina tills jag växte ur dem (vilket jag gjord vid v30 någon gång).

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp