Sv: Mamma och ryttare- tankar...
Jag tycker att man måste ju låta pappan få kvalitetstid med barnen också i lugn och ro. Utan att ha en mamma som är kontrollfreak. Syftar lite på mig!
Tycker det är ganska skönt att gå till stallet, ex som igår kväll och få koppla bort barnen en stund och andas, samtidigt veta att pappan får ha kvalitetstid med barnen. När jag kommer hem från stallet så är det dags för läggning och då hjälps vi åt.
PÅ helgerna brukar jag ta stallet och hästen på morgonen. då e resten av familjen sega, älsta barnet ser på tv å de andra två sover en stund till. Då har jag sedan stallet klart för att vara med familjen.
Vardagarna, om jag orkar, stiger jag upp så pass tidigt att jag kan mocka m.m. (ingen ridning) innan pappan far på jobb. Då har jag igen nästan hela dagen på mig till familjen. Om man bortser från motionering av häst.
Min man har ingen hobby, förutom datan, men han brukar med jobbet fara på jobbresor utomlands som är halvt nöje och halvt jobb. Då låter jag han åka på de.
För min mamma va de lite så när hon nu gick i pension, hon har tagit hand om oss under hela uppväxten, inte haft något större intresse som hon har farit på. Pappa däremot hade jakten som han for mycket iväg på.
Nu när mamma gick i pension så var hon jätteorolig vad hon skulle göra, hur hon skulle få dagarna att gå. De löste sig iallfall, men jag kände att så hoppas jag att det inte blir för mig när jag blir äldre. Jag vill ha ett intresse att falla tillbaka på när barnen växit upp.
Sorry om det blev långt och svamligt!