Måla trappa

Nillizan

Trådstartare
ska nu måla min fula sletna furutrappa inne i huset. Gjorde ett försök att slipa bort lacken, tog flera timmar att få bort det på ETT steg. Gav upp och nu har jag spräckt idéen att måla den vit och limma fast en svart eller grå filt i mitten på varje steg! Lysande ide tycker jag och nu har jag spacklat hela trappan, eller de hål som fanns på varje steg. Vad gör jag härnäst efter att slipat bort överflödigt spackel? Tvätta med målartvätt och sen måla?

ska nu måla min fula sletna furutrappa inne i huset. Gjorde ett försök att slipa bort lacken, tog flera timmar att få bort det på ETT steg. Gav upp och nu har jag spräckt idéen att måla den vit och limma fast en svart eller grå filt i mitten på varje steg! Lysande ide tycker jag och nu har jag spacklat hela trappan, eller de hål som fanns på varje steg. Vad gör jag härnäst efter att slipat bort överflödigt spackel? Tvätta med målartvätt och sen måla?
Ja
:)

Kan vara värt att köpa en burk golvfärg/extra slitstark. Jag har gjort så på min fula furutrappa i somras och det håller fint än så länge. De har fina trappfiltsteg både på ellos och hornbach.

Liknande trådar

Hemmet Jag skrev en tråd tidigt i våras där jag och sambon budade på ett hus - och slutligen vann det. I nästa vecka ska de sista pappren...
Svar
8
· Visningar
6 038
Senast: Turali
·
Hemmet Jag har en liten idé om att måla väggarna i vår hall. Ev oxå i datarummet. Problemet är att väggarna nu är tapetserade med...
Svar
10
· Visningar
3 684
Senast: Lottch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix