lisa412

Trådstartare
Jag har en Ikea säng i typ ekfaner som jag vill måla vit. Vad ska jag tänka på? Måste jag slipa först? Vad ska jag använda för färg? pensel, roller?

Hjälp! :)

Sv: Måla om

Dom bästa tipsen får du i färgaffären när du ska handla färg. De vet hur man ska göra.

Men rent spontant skulle jag rugga upp ytan, måla med häftgrund och sen med en oljebaserad färg. Har nyligen målat med vattenbaserad och jag tycker den oljebaserade är lättare att arbeta med och täcker bättre också. Nackdelen är att den luktar lite mer men kan man vara i ett utrymme där man inte vistas annars under färgen torkar så tycker jag inte det är något problem.

Skumgummiroller ger väl jämnast resultat skulle jag tro.

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
891
Senast: Caoimhe
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
642
Senast: WildHorse
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
452
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka