Måla om plåtskåp

spinxx

Trådstartare
Köpte ett äldre tävlingsskåp i plåt för ett tag sedan och tänkte måla om det i någon diskret färg. Det är rödlackat från början.
Det har rostat lite på vissa ställen och där har jag slipat med maskin och sandpapper för att få bort så mycket av den lösa färgen som möjligt.

Min fråga lyder; Vad skall jag använda för färg för att få så bra resultat som möjligt?
Det skall helst både hålla och täcka den röda färgen så gott som möjligt.

Tyckte att hammarlacken var lite dyr. Jag vill dessutom ha en matt finish.

Köpte mattsvart sprayfärg som jag körde ett lager med igår. Verkar bli bra! Går åt mycket färg bara, två sprayflaskor på enbart första lagret...:crazy: och då vill jag ändå påstå att jag är bra på att spraymåla.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·
Hemmet Skapar en egen tråd för detta eftersom det sannolikt är någon annan i framtiden som kommer ha samma problem. Vi målar om lägenheten och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 413
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 381
Senast: Magiana
·
Hundavel & Ras Visst finns det en del heelerägare här :) ? Jag kikar efter en eventuell ny hund, i så fall tidigast till hösten 2015. Har innan tittat...
Svar
11
· Visningar
1 718
Senast: russinbulle
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka