Måla om badrum

Wysiwyg

Trådstartare
Finns det någon här som målat sitt badrum? Har kaklade golv och väggar men sista typ 1/3 av väggen uppåt är en strukturvägg, vet inte vad det heter men är som små fyrkanter? Är målat i någon ful gul/orange ton, tror det skulle bli mycket snyggare med någon ljusgrå fräsch färg. Är det enkelt att måla om? Har googlat en del men hittar ingenting bra. Ska naturligtvis fråga på min färgaffär också men vill höra er erfarenhet. :)
 
Finns det någon här som målat sitt badrum? Har kaklade golv och väggar men sista typ 1/3 av väggen uppåt är en strukturvägg, vet inte vad det heter men är som små fyrkanter? Är målat i någon ful gul/orange ton, tror det skulle bli mycket snyggare med någon ljusgrå fräsch färg. Är det enkelt att måla om? Har googlat en del men hittar ingenting bra. Ska naturligtvis fråga på min färgaffär också men vill höra er erfarenhet. :)

Kan det vara väv som sitter på väggen?
 
Det går att måla. Använd färg för våtrum och tvätta noga innan med tex t-röd.
 

Liknande trådar

Hemmet Skapar en egen tråd för detta eftersom det sannolikt är någon annan i framtiden som kommer ha samma problem. Vi målar om lägenheten och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 226
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 458
Hemmet Har gått och blivit med bostadsrätt! Dock är tapeterna fula och dessutom dåligt uppsatta. Det är bubblor i tapeterna och inte raka...
Svar
10
· Visningar
2 490
Hemmet Vi har en våtrumsmatta i vårt Tvättstuga/badrum från 1976. En grågrönvariant som är allt annat än snygg. Dock är den godkänd av...
Svar
13
· Visningar
12 889
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp