Måla oljad ek?

MiniLi

Trådstartare
Jag har ett bord, sex stolar och en byrå i oljad ek som jag vill måla vita. Går det?
Skulle vilja ha så att ådringen syns, är så fint :love:
Hur går jag till väga?
Förarbete?
Vilken färg ska man använda sig av?
 
Sv: Måla oljad ek?

Du måste slipa bort all gammal olja och rester, dvs ett ganska tufft jobb men köp en slipmaskin för några hundringar så går det snabbare.
Sen laserar du det vitt och lackar klarlack ovanpå. Innan du laserar så blöta lite lätt med vatten och slipa en gång till med fint slipppapper så riskerar du inte ätt der reser sig.

Vill du bara måla vitt behöver du bara rugga lätt med slipen och sen använda lackfärg.
 
Sv: Måla oljad ek?

Hur vet jag om jag fått bort all olja? Den syns väl inte direkt?

Slipmaskin har jag redan, så det är inga problem :)
 
Sv: Måla oljad ek?

Du ser det ganska väl i porerna, men får du inte bort precis allt är det inte hela världen.
 

Liknande trådar

Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: MCP
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
596
Senast: WildHorse
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp