Måla köksmöbler

Mysgrisen

Trådstartare
Jag har köpt ett gammalt runt bord med stolar. Tänkte måla dem vita.

Ännu har jag inte bestämt mig om jag vill ha dem shabby chic, så den möjligheten måste finnas.

Vill ej ha dem blanka, men de måste ju vara ganska tåliga.

Vad ska jag måla med? Målade för ett tag sedan ett par vitrinskåp vita, men den färgen kan jag ej ha, då den var ganska känslig för skador märkte jag.

Kan man måla med "vilken färg som helst" och sedan ha matt lack som sista lager?

Kom med bra tips!!

Sv: Måla köksmöbler

Du borde väl kunna måla med en vanlig oljefärg som är matt?

Jo, man tycker ju det. Men jag hade matt oljefärg till de andra möblerna där färgen blev känslig.

Får höra med färgbutiken!

Jaha, det lät konstigt. Oljefärg brukar ju rekommenderas när det ska målas möbler som ska utsättas för slitage. Jag målade våra köksmöbler i svart oljefärg, och det var inga problem. Kanske kan bero på märket på färgen? Du har tänkt på att det kan bli svårare att torka av när du ska ha matt va?

Liknande trådar

Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 590
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 538
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden